Gå til innhold

Problem ang Motorbytte i en BMW

Ranger emnet


larrylu

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte motor. i en BMW 34 520I. 92model.

 

 

Jeg har fjerne alle ledinger og fått motoren løs ifra gir kassen. men det er leddingsnettet som Går Langt under innsuget som jeg ikke får av?

 

 

Må jeg skru av innsguet for og åf lønsa leddsingnett?

 

eller hvordan gjøres det?

 

 

noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledninger som går til motoren eller inn i bilen? Hvis det er til bilen kan du jo prøve å følge de ned og prøve å koble de ifra. Kan lønne seg å merke ledingene hvis du ikke husker hva de skal til.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den som går ifra bilen til motoren. 2 stk koblet ifra den ene..

 

men den andre går lixosm under innsuget manifolden.

 

må jeg vikrkliskru av innsuget for og å koble vekk leddingskontakten? den andre enere går til list i torpdovegen som går til boks på høyre side og venstreise altså leddingen dels på 2 i en sånn list med masse små leddinger i. derfor må jeg koble den ifra der kontaken er..

 

:*)

 

håper noen har noen tips til meg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den som går ifra bilen til motoren. 2 stk koblet ifra den ene..

 

men den andre går lixosm under innsuget manifolden.

 

må jeg vikrkliskru av innsuget for og å koble vekk leddingskontakten? den andre enere går til list i torpdovegen som går til boks på høyre side og venstreise altså leddingen dels på 2 i en sånn list med masse små leddinger i. derfor må jeg koble den ifra der kontaken er..

 

:*)

 

håper noen har noen tips til meg her

 

skal ikke være nødvendig å ha av innsuget, må være kontakter dæe et stelle;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er den som går ifra bilen til motoren. 2 stk koblet ifra den ene..

 

men den andre går lixosm under innsuget manifolden.

 

må jeg vikrkliskru av innsuget for og å koble vekk leddingskontakten? den andre enere går til list i torpdovegen som går til boks på høyre side og venstreise altså leddingen dels på 2 i en sånn list med masse små leddinger i. derfor må jeg koble den ifra der kontaken er..

 

:*)

 

håper noen har noen tips til meg her

 

Har litt problemer med å forstå hvilke ledningen det er snakk om her. Mulighet til å tatt noen bilder? De som går på høyre side er vel hjernen, er vel bare til å skru av lukket og løsne noen skruer inni der og få løfta den opp og koble vekk ledningene.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er vel å demontere ledningsnettet fra bilen, ikke motoren. Jeg overhaler for tiden en slik motor, og kan ikke skjønne at du får til å ta av ledningsnettet på motoren uten å demontere innsuget, eller ta den ut av bilen.

 

Skal du bruke ledningsnettet på den "nye" motoren, mener jeg det går relativt greit å løsne de siste ledningene med motoren ute av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår