Gå til innhold

Mercedes som ikke starter

Ranger emnet


Stikken

Anbefalte innlegg

Kikka litt på en MB 230e W 124 som ikke starter. Den får ikke bensin. Det kommer bensin inn på fordeleren( K-jetronic) men ikke ut til dyser. Det er bensin til kaldstartdysa. Det står en elektrisk kontakt på bensin-fordeleren, noen som vet hva denne er til?? kommer ikke spenning på denne ved "kinning". Er også veldig lav spenning på Coil (0,1v) men bilen reagerer på bruk av startgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i og med at det kommer bensin inn på fordeleren og ikke ut er nok feilen der sammen med strømmen på coil kanskje..

 

den fordeleren er rein mekanisk! vis du tar av filterboksen sånn ad du kommer ned til det store spjeldet der, dytter ned det samtidig som tenning står på vil du se om det kommer bensin ut til dysene vis du bare løsner litt på mutterne på skruene..

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i og med at det kommer bensin inn på fordeleren og ikke ut er nok feilen der sammen med strømmen på coil kanskje..

 

den fordeleren er rein mekanisk! vis du tar av filterboksen sånn ad du kommer ned til det store spjeldet der, dytter ned det samtidig som tenning står på vil du se om det kommer bensin ut til dysene vis du bare løsner litt på mutterne på skruene..

 

Skrudde av rørene på fordeleren og det kom dråper ut. Lurte på om denne elektriske kontakten som er montert der åpner for bensin når tenning er på f.eks. Er enig i at 0,1v ikke er nok til coilen, men den reagerer på startgass og du ser gnist hvis du tar ut tennplugg og jorder den i blokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg drev å slett forfederlig mye med denna fordeleren på en 2.3 16v jeg hadde.! klarte å få renset opp fordeleren med no slags bensin rens! da så man at spruten virkelig sto ut av dyserørene når man trykker ned spjeldet! også kan det lønne seg å skru av alle rørene og sette på flasker sånn at man ser om de spruter like mye. jeg mener bestemt at den fordeleren er fullt mekanisk og ikke har noe med elektronik og gjøre! den bryteren du snakker om er nok fullgass bryter(var sånn på 2.3 16v)

men som sagt prøv å skru av alle rørene, sett på flasker,tvangskjør bensin pumpe,trykk ned spjeldet og se om det kommer noe i flaskene!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår