Gå til innhold

HK i en WRC bil?

Ranger emnet


Bauer

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by dalan

Subaru ligger vel littegrann etter på akkurat motorytelse, gjør de ikke det?

Ellers er det vel rundt 300 hk de ligger på, med et enormt dreiemoment

 

Det er hvertfall snakk om det, jeg er ikke sikker på hvordan det har forandret seg siden de fikk den nye bilen?

 

Men ellers tror jeg Solbergs Subaru har en 600NM (eller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at de har 300 hk er bare tull, 300 hk hadde de for 10 år siden. Utviklingen har gått langt på motorstyring og turbo siden da. Grunnen til at de sier de har 300 hk er at fia sier at det er det som skal være i disse bilene med en restriktor. Kan tippe på at med dagens teknologi så ligger de rundt 400-430 hk.

 

Hadde vært artig å visst nøyaktig hvor mye det er. Så forresten en gr.n. bil bli bremset 262 hk.. den har megasimpel styring.. så da kan det tenkes hvor mye wrc gutta har...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Nye wrc bilene har vel fra 300-320hk etter det temene sier..

 

FIA har sagt at disse bilene skal ha en effekt på 300 hk. Det har de begrenset med restriktor, men de fleste teamene har nå utviklet motorteknologi som gir mer effekt enn dette. Dreimomentet har alltid vært høyt i disse wrc/gr.a. bilene.

 

Ganske pussig at en 2003 wrc er så mye raskere enn en 99 wrc da hvis de har samme effekt. Greit at kjøre egenskapene er utviklet mer, men en kan nesten se forskjellene på disse årene..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

mener å ha hørt at hvis det ikke hadde vært for den restriktoren de har, så hadde motoren klart 600 hk eller noe..?

 

Det blir litt for enkelt å si dette. En kan si at hadde de ikke hatt restriktorene, hadde de hatt større turboer, andre mapper, andre kammer, annen komp, annet ladetrykk osv og dermed mer toppeffekt......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det råeste med disse motorene er vel at de ligger med 300hk< og 700nm gjennom hele registeret fra 800-1500rpm til 7000rpm.

 

Og det er vel derfor subaru har ett "problem" med å få 20hester til, da det må være 20hester gjennom hele registeret og ikke i topp effekt.

 

Edit: Ignorer denne posten =)

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår