Roberto Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Lurer bare på hva som anbefales av lufttrykk på bilen min. Originalt er 215\60-15 med 30 PSI hele veien rundt... Har nå 205\45-17 med 35 foran og 32 bak, men hva anbefales å bruke? Skal vel ha mer? Skal selge felgene uansett men kjekt å se hva de er god for først:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Det bestemmer du etter hvordan du vil de skal fungere. Bruk 30psi kald som utgangspunkt? Trenger du mer sidveisgrep øker du trykket, og visa versa. Mer akselerende grep mindre trykk. Poenget er å balansere bilen som du sikkert skjønner. Jeg kjører med mer trykk foran pga understyring og litt mindre bak for å få baken litt løsere. Ikke for å sladde ellerno, men som motvekt for understyringa. Eneste måten er å prøve seg fram, hvis du vil se hva de er gode for. http://www.turnfast.com/tech_handling/handling_pressure.lasso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Bilen min er litt overbalansert:) Kjopte understell for rasarbil, saa med all vekten jeg har bak som reserverhjul og slikt, saa har bilen funnet ut at den skal bli litt overstyrt, ikke saann at den gaar rundt naar du skal sladde eller noe, men i hoy fart i svigner, saa merker man at baken er litt los... Satser paa 40/40 i dekktrykk, og heller dumpe reservehjulet for aa bli kvitt litt overstyring... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg