Gå til innhold

Tiden inne for å kjøpe ny bil. Litt hjelp?

Ranger emnet


Nissanmicra

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg 940, og har kommet over en 1995 (førstegang reg. i 95 iallefall) grønn sedan med mørkt interiør. Den har rullet 170.000km og skal være i rimelig god stand. Bilen er helt orginal.

 

AC, el.vindu, sentrallås og cruice(mener jeg det var). Ifølge han som har bilen er motoren oppgitt til 100kW, men det er ikke en FK. Det er vel da en FB? ...og er ikke FB oppgitt til 96kW og kun levert frem til 94?

 

Er dette en LT, SE eller noe slikt siden det er såpass med utstyr på den?

Hva vil være en fornuftig pris på denne bilen?

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I en tidligere tråd (den om 96 940 og M47) tok jeg en gjennomgang av modellutvalget og tilhørende motorer. Grunnmodellene heter fra 91 til 94 940GL, 95 og senere bare 940. 91-92 skal ha 130 hk/96 kW, 93-94 116 hk/85 kW. 95-98 har standardmotor med lavtrykksturbo, 135 hk/99 kW - med unntak av tidlige 95-modeller, som skal ha samme som 91-92. Muligens er det en slik bil den du vurderer? At den skal være oppgitt til 100 kW, vil jeg tro er litt upresist fra selgerens side.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å søke etter tilsvarende biler og finner en del turbo-biler og en del med 116hk, men ikke så veldig mange som er tilsvarende den jeg nå har på hånda. Det er derfor jeg lurer litt. Jeg vet ikke hva som bør veie tyngst; at bilen er godt utstyrt og har "litt motor" eller om det er turbo, men ikke noe utstyr.

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 940 LT (136hk), ga 50k for den. Gått rundt 300000 en plass, ikke el. vindu, ac eller cruice på den, ikke noe spesielt med utstyr i det hele tatt egentlig. Utrolig velholdt var den da, og er vel ikke engang 1% rust på den, så vidt det er litt overfalterust ved bolta til hengerfestet.

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men virker ikke som noe dårlig kjøp hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår