Gå til innhold

Tiden inne for å kjøpe ny bil. Litt hjelp?

Ranger emnet


Nissanmicra

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes bilen er dyr jeg. om den har gått 150km eller 250km spiller liten rolle, service historikken har alt å si.

Har sett 940 95-96 mod med turbo og full service historikk og masse utstyr helt ned til 50k

 

Vær tolmodig og let godt over hele landet. kryr av volvo'er vettu.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940 uten turbo GRØSS!!

 

kjørte en 940 stv med autolat og fk med turbopluss..(org. trimsats/chip) rundt 190 hk. syns den var litt lat og jeg!

 

Så 940 uten turbo må nesten være trafikkfarlig pga. du mest sannsynlig sovner bak rattet av kjedsomhet... :)

 

haha så dårlig går det ikke da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del erfaringer her forstår jeg. Blir skeptisk her. Som sagt så er det en del biler i omløp og det er mulig det lønner seg å vente på noe med turbo. Så skal det også sies at det er mye skrap som selges til gullpris.

 

Du sier noe der,men dette er utrolig lettskrudde biler da.

 

så lenge karroseriet er i bra stand så er det jo ikke en ting ellers om koster noe særlig med penger.

 

Samtlige slitedeler finnes å få kjøpt rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt filosofering her...: Fra begynnelsen (og jeg sikter først og fremst til Volvo her, selv om det i en viss grad også gjelder for andre merker) var jo turbomodeller nesten alltid markert "tøffe" toppmodeller med et visst sportslig preg - i første omgang 240Turbo, så etterfølgeren 740Turbo, og deretter i hvert fall de første par årsmodellene av 940Turbo. Men senere 940er med LT var standardmodellen i utvalget og ordinær og "umarkert". Denne var kanskje den første Volvo med bensinmotor hvor argumentet for turboen var avslappet, komfortabel OG økonomisk kjøring...? Så, med 850 og S70/V70, kom en utvikling med stadig flere turbomodeller i utvalget og deretter, med S60, V70 og S80, er man kommet dithen at faktisk det store flertallet av motorene i utvalget har turbo, uten at man nødvendigvis tenker noe særlig over det lenger.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår