Aleksander Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hei, jeg har lett en del rundt på forumet nå for å finne guide til import av bil, men finner bare for tyskland og japan. For tiden studerer jeg i england og har veldig lyst til å ta med en banebil hjem, men er usikker på hvilke regler som gjelder her i england, hvilke utgifter jeg må regne med og om jeg får prøveskilter på den (for å kjøre den hjem). Noen her med erfaring fra englands-handel eller som innehar generell kompetanse som kan hjelpe litt? Må gå over alt før jeg i det hele tatt begynner å lete seriøst etter bil. Det jeg har hørt så langt: - Den eneste avgiften jeg må betale er moms (25%) på kjøpesum.Dette betaler jeg i tollstasjonen når man kjører av ferga fra england. Noen spørsmål: - Prøveskilter. Må jeg bestille og få tilsendt dette på forhånd, eller ordnes dette på tollstasjon/teknisk kontroll i det jeg kommer inn i norge? @ - Kan det oppstå problemer med å få prøveskilter på denne bilen? Har mest lyst til å kjøpe en nissan skyline r32 gtst, men vurdere også andre biler som kan brukes til banekjøring og drifting. - Når jeg kjøper bilen i england, hvordan blir det med prøveskilter der? Må kjøre noen mil i england før jeg kommer meg til ferga som går til norge. Hvis dette kommer til å bli en lang samtale så hadde kanskje det letteste vært kontakt via epost? Så om det er noen som virkelig har peiling på dette og som gidder å gi noen råd og vink så send meg en pm så kan vi utveksle mailadresse/msn der. Takker og bukker Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Jeg henta min i uk. kjørte den fra england til norge på de engelske skilta:) er turist jeg vøtt.. ha ha! kommer du til norge må du betale moms på bilen av kjøps summen! Prøveskilter kan du deretter klistre på når du er i norge og kjøre hjem! God tur! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg