Gå til innhold

Volvo S40 Anlegg

Ranger emnet

king_pedersen

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt meg en Volvo S40 1996 Mod som jeg til å begynne med vil bare få inn en god cd-spiller, sub og seff en forsterker da.

Tenkte på en 12" sub og en cdspiller som jeg kan koble mp3 spiller min til ved bruk av vanlig stereo jack kabel. dette er ikke nødvendig, men hadde vært fint!

Har dere noen billige forslag, helst sub med kasse og hva jeg trenger av kabler.

Mvh Thomas

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo en billig pioneer spiller, husker ikke riktig navnet på den, tror den heter DEH-P4800MP, men der har du mulighet til å putte i minjack i en liten aux utgang, også kan du jo kjøpe deg eventuelt en 12" i kasse i samme merke å en 1000w digital monoblokk som er helt grei til de.. av kabler kan du jo bruke sånne sett som du får kjøpt rundt om kring, foreks: biltema, toshov osv.. funker helt greit.. er ikek noe vits med hardcore ledninger når man skal høre på mp3 filer, det kødder bare til lyden.. prisen blir jo noen laken men:

cd spiller ca 1500,-

basser med kasse: ikke mer en 2500,-

og forsterkeren kommer nok på 1500 - 2000,-

selv har jeg for øyeblikket en blaupunkt cd spiller, 2 stk 15" mds bassere i kasse, som er laget selv, å en stk 1200W monoblock fra dyabel spiller herl greit;) var ikke så dyrt akkurat heller siden jeg jobber med å bygge bilsteriokasse:disco

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok byttet ut de orginale høytalerene som sitter i bilen med noen andre det finner du jo på strømmen det også, den første pakka så jo ganske grei ut den, men hvis du bare vil ha mer trøkk så er jo den nederste pakka fet, den jbl 1000 basseren er ganske kul synes jeg=) men du må jo finne ut hva som er riktig for deg=)men tror begge er et godt kjøp=) men på den øverste må du huske å kjøpe med kabel sett=)så er det bare å montere å spille i vei, men husk å spille inn høytalerene=) det får du mer igjen for senere=)

Mvh

André

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takk for svar:)

skal se litt mere, tror kanskje jeg går for den subben og forsterkeren og bytter ut frontsettet heller, siden de sikkert må byttes uansett:)

btw er litt ny på det her så må spørre.

Om jeg kjøper frontsett, er det da forsterkeren eller cdspilleren som driver de? regner med det er spilleren, men ikke helt sikker:P

Har btw kjøpt http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=46_174&products_id=856

idag:)

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren der hadde jeg før=P hehe.. den er grei den ass, men ble stjelt sammen med resten av anlegget i fjord.. så var ganske kjiipt... men back til tåden: diskantene kan drives av cd spilleren, kan sikkert hjelpe deg om du er usikker, bor ikke så langt unna deg at det gjør noe.. hvis du handler på strømmen tenker jeg på.. bor rett ved drammen=)

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ikke noe problem, kan muligens drive de som er bak også, men jeg ville nok kjøpt en liten forsterker til 6x9 om det er det du skal ha, og en egen forsterker til basseren. for å ha mest mulig "kontroll" på lyden. da får du stil mer den lyden du vil ha og du får et bedre ressultat;)

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, takktakk forr svar Andrè.

Par ting til, noen som vet hvilken størrelse det er på fronthøytalerne på 96Mod S40?

Må få bestilt og får ikke henta bilen min før fredag:<

Ser ut til at det blir det bass settet til JBL til å begynne med + et frontsett, 6x9 får komme etterhvert:)

Håper bare kablene som følger med er lange nok til å legges ordentlig..

Mvh Thomas Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider