Gå til innhold

Bmw 316.. Få litt hk ut av den? mulig?

Ranger emnet


bmw316turbo

Anbefalte innlegg

Det er helt meningsløst å begynne å trimme den motoren, den er alt for slapp i utgangspunktet. Finnes ikke noen BILLIGE løsninger for å dra ut flere hester av den motoren. Det beste er rett og slett å bytte motoren eller kjøpe ny bil...

 

Skal du bytte motor så må det godkjennes, dessuten må du bytte bremser, osv.

Letteste er å kjøpe ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott.. jeg skreiv forresten feil i tittelen.. jeg har fått tilbud om en billig 316.. så dere mener at jeg ikke bør kjøpe den? har egentlig helst lyst på e30 :-P

 

Siden du allerede snakker om å hente ut flere hk, er nok 316i helt feil bil å bruke penger på. 316i er ekstremt treg, 0-100km/t tar rund 13s, å etter 100km/t kan du ta fram kalenderen.... Risikerer jo å bli frakjørt av en sprek moped..

 

318i M43 motor er et absolutt minimum, den er slapp den også, men 316i er rett og slett trasig!

Kjøp heller en 320i så slipper du å angre etterpå når du vil ha flere hester, for der kan du alltids hente ut litt ekstra...

 

Koster rundt 15000 kr for innsugsmanifoild og kam (dbilas) som vil gi deg 20hk ekstra i 316i... Men det mye artigere å kjøpe det samme til en 320i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Jeg holdt på å dø i en av mine første forbikjøringer med 316'n min. Traileren som var laaaaaaaaaaant unna kom skummelt nærme til slutt før jeg kunne kaste meg inn ;) Det verste med 316 motoren er mangelen på moment. Den er rett og slett slapp over hele registeret.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp e30 med 6er. uten tvil.. tåler mye og er utrolig digg å kjøre :) jeg synes selv at e36 blir litt mer busines og tåler mye mindre.

mer sakt ekke bmw før det sitter en 6'er i den!!!

 

Nåja... E30 M3 er nå BMW det også...E30 320i er nå omtrent lik prestasjonsmessig som en E36 318i. Eneste forskjellen er sekser lyden og at den bruker mye mer bensin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår