Gå til innhold

Bytte av bunnpannepakning

Ranger emnet

slitenvolvo

Hva skal jeg bytte først?  

20 stemmer

1. 1. Hva skal jeg bytte først?

• Simringen
      7
    • Bunpannepakningen
      3
    • Flytte til en kommune der de ikke bryr seg om olje i oppkjørselen
      10

Anbefalte innlegg

Ser ut til at bunpannepakningen i 740'n er gått til H. Drypper ihvertfall olje ned fra clutchuset. Byttet simringen på svinghjulslageret, men det drypper enda, så jeg går ut i fra at det er bunnpannepakninga.

Trenger jeg å ta ned traversen/motoren ut for å bytte den, eller holder det å løfte motoren av motorfestene for å komme til?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holde å løfta motoren

Nå ble jeg glad :) Var litt bekymret mht klarering mot traversen.

Er det foresten noe annet en simringen, bunpannepakninga og pakninga til "holderen til simringen" som kan gi lekkasje der bak?

Kan ikke skru hjemme pga huseierne, så jeg må dra ett stykke før jeg har tak over hodet og skruplass, og vil derfor ha alt mulig klart.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banker du den for langt inn er det noen kanaler/støp i huset som blir synlige og det vil lekke olje ut av huset lengre ut enn simringen. Litt vanskelig å forklare, men du hadde sett det hvis du hadde sett etter med godt lys under der..

Den skal vel bankes sånn ca. rett innenfor der hvor det ikke er kon lenger. Husker ikke i huet hvilke mål Volvo opererer med, om det var 3-6mm eller noe sånt.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lekkasje lengre fram på motoren. Jeg har en lekkasje i framkant av motor enplass. Rundt oljefilter-området tror jeg, å der drypper det ihvertfall ut av clutchuset eller deromkring grunnet vifta blåser alt bakover.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider