Gå til innhold

Elementene "danser" (en stygg dans)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Hoy

 

Elementene mine "danser"/beveger seg ut og inn helt i utakt med bassen på sangene, ligner på en slags flytebevegelse? Noen som har en idè hva det kan skyldes? Prøvde i en annen bil og da var de helt normale i oppførselen.

 

Kan det være noe innstillinger på forsterker eller spiller jeg må gjøre noe med?

 

Forsterkeren er en Audison vRX 2.250, spilleren er en Pioneer 8600MP og basskassa er en Kicker med 2x12 som er koblet i 2 Ohm fra fabrikk.

 

Kjører brokoblet på forsterkeren, men prøvde på en kanal også, og fortsatt "fylledansing" på elementene..hemmm

 

Noen som kjenner detta igjen?

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy

 

Elementene mine "danser"/beveger seg ut og inn helt i utakt med bassen på sangene, ligner på en slags flytebevegelse? Noen som har en idè hva det kan skyldes? Prøvde i en annen bil og da var de helt normale i oppførselen.

 

Kan det være noe innstillinger på forsterker eller spiller jeg må gjøre noe med?

 

Forsterkeren er en Audison vRX 2.250, spilleren er en Pioneer 8600MP og basskassa er en Kicker med 2x12 som er koblet i 2 Ohm fra fabrikk.

 

Kjører brokoblet på forsterkeren, men prøvde på en kanal også, og fortsatt "fylledansing" på elementene..hemmm

 

Noen som kjenner detta igjen?

 

mvh

 

Se over alle koblinger, mål spendingsfall osv..

Hva prøvde du i en annen bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm men jeg har koblet pluss til pluss og minus til minus alle steder :confused: Kan det være det alikevel?

 

Prøvde basseren i en annen bil, men ikke forsterkeren.

 

HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

 

Hadde forsterkeren i den andre bilen subsonic-filter kanskje?

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forsterkeren i den andre bilen subsonic-filter kanskje?

 

Mvh

Dag Johansen

 

Er ikke helt sikker på hva et Subsonic-filter er :) men noe sier meg at det er et filter som filtrerer bort ting sub`en ikke skal ha? Det var en monoblokk jeg testa det på når de funka som de skulle. Min er en 2 kanals. Men spilleren min har egen Sub-utgang, men det hjelper kanskje ikke?

 

Går det ann å kjøpe et sånt filter utenom, hvis det er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forresten ikke så mange båndpassfilter som går så lavt, jeg har aldri sett noen. Du vil jo etter hva jeg leser i det tilfellet filtere bort den aller laveste bassen og det som er over den øvre frekvensen du vil spille med suben-bandpass med andre ord. Men jeg tror ikke et slikt filter er tingen for deg. Finn heller ut en måte forsterkeren får spillt elementene dine med litt mer kontroll. Det er som en antydet her over ikke så lett for en amp i området RUNDT resonansfrekvensen. Da kan det skje rare ting hvis ampen ikke har krefter til det.

Jeg tror det er der det grunner- du har vel ikke problemet ved mer moderate volum?

det skal jo ganske drøye utslag til før du fysisk kan SE at elementene oppfører jeg annerledes enn hverandre. Hvis du kjører en eller annen form for grusom ekstrabass eller har skrudd opp bassboos på ampen din så kan det hende at det er det som videre resulterer i at du kan SE utslagene fra elementene dine fra de laveste frekvensene. Men da er det snakk om LAVE frekvense. Kanskje du kan ta en video med mobilen din og legge på youtube og linke hit slik at vi kan se?

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forresten ikke så mange båndpassfilter som går så lavt, jeg har aldri sett noen. Du vil jo etter hva jeg leser i det tilfellet filtere bort den aller laveste bassen og det som er over den øvre frekvensen du vil spille med suben-bandpass med andre ord. Men jeg tror ikke et slikt filter er tingen for deg. Finn heller ut en måte forsterkeren får spillt elementene dine med litt mer kontroll. Det er som en antydet her over ikke så lett for en amp i området RUNDT resonansfrekvensen. Da kan det skje rare ting hvis ampen ikke har krefter til det.

Jeg tror det er der det grunner- du har vel ikke problemet ved mer moderate volum?

det skal jo ganske drøye utslag til før du fysisk kan SE at elementene oppfører jeg annerledes enn hverandre. Hvis du kjører en eller annen form for grusom ekstrabass eller har skrudd opp bassboos på ampen din så kan det hende at det er det som videre resulterer i at du kan SE utslagene fra elementene dine fra de laveste frekvensene. Men da er det snakk om LAVE frekvense. Kanskje du kan ta en video med mobilen din og legge på youtube og linke hit slik at vi kan se?

 

Hei igjen folkens! Har jobba halve døgnet denna uka så har vært litt fraværende! :) Takker for svarene!

 

De oppfører seg ganske rart på alle volumer faktisk. Merkelige "flytende" bevegelser i elementene, men selvfølgelig værre når jeg skrur opp volumet. I bilen til kameraten min derimot oppførte den seg normalt og var stiv/spontan i bevegelsene

 

Jeg har fri i morra, så jeg skal gjøre som du sier og ta opp på video, så kanskje det forklarer bedre enn det jeg gjør! Hehe ;) Er nesten litt redd for å bruke anlegget nå :P Merker ikke så mye på lyden, men bevegelsene ser skumle ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo

Nå har jeg lagt ut en video på youtube av mine 6,5" som jeg tror oppförte seg litt slik du beskriver. Da dette ble filmet var de kooka rett på headuniten. Nå er de koplet på en egen denon 2X75wrms amp, men fortsatt uten höypassfilter. De sliter sikkert like mye nå, men jeg gidder ikke ta av hele dörtrekket for å bekrefte det så lenge jeg ikke har en amp til å erstatte med.

 

 

please enjoy and link on

 

TINLY! yeah baby!

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo

Nå har jeg lagt ut en video på youtube av mine 6,5" som jeg tror oppförte seg litt slik du beskriver. Da dette ble filmet var de kooka rett på headuniten. Nå er de koplet på en egen denon 2X75wrms amp, men fortsatt uten höypassfilter. De sliter sikkert like mye nå, men jeg gidder ikke ta av hele dörtrekket for å bekrefte det så lenge jeg ikke har en amp til å erstatte med.

 

 

please enjoy and link on

 

TINLY! yeah baby!

 

Yep omtrent sånn! Helt urytmisk i bevegelsene in a way

 

Våkna akkurat, må bare ned på grillen og få i meg no for, så skal jeg ta å filme litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår