Gå til innhold

Elementene "danser" (en stygg dans)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Stakk innom CB Elektro når jeg var i byen i dag og fikk lydguru`en til å kikke på det! Audison`en min var ikke laget for å drive subwoofere. Skulle den bli brukenes måtte jeg kjøpe filter, men bare dét kostet ca 2000kr!

 

Så da dro jeg til og kjøpte meg en Focal FP 1.800 monoblokk! =)) Fikk veldig god pris på den òg. Fikk guru`n til å stille den inn rett for meg, og fy faen, var som natt og dag, hehe! I tillegg har faktisk Volt`en på batteriet sluttet å synke hver gang det dunker, så da trenger jeg ikke bekymre meg for å handle inn kondensator heller ser det ut som :)

 

Tok noen bilder for de som vil se!

 

Emballasjen:

PA190025.jpg

 

Koblet opp utenfor butikken, klarte ikke vente hehe. Fulgte med fjernkontroll òg men har ikke satt den på enda :) Fulgte også med et ark hvor de hadde testa forsterkeren "for hånd" ;)

PA190025-1.jpg

 

PA190026.jpg

 

PA190028.jpg

 

PA190029.jpg

 

Ser ikke ut som jeg får brukt Audison`en mer :( Har noen Soundstream-høyttalere som må ha forsterker som jeg kunne kobla den opp mot, men de får ikke plass i døra! Bah

 

PA190027.jpg

 

Hvis noen kunne tenke seg Audison`en (og evt. Soundstream-høyttalerne) så selger jeg dem til en god pris.

Forsterkeren har jeg hatt til testing fordi jeg var litt skeptisk, og der var alt i orden ;) I tillegg følger det med ubrukt fjernkontroll til Gain som jeg har kjøpt! Kosta faen meg 600kr bare den

 

Takker for all hjelp jeg har fått! :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult

dette er første gang vi kan påviselig vise til problemene som oppstår med frekvenskomponenter under forsterkerens nedre LF nodepunkt. Over og under nodepunktene til forsterkerne mister de fullstendig kontroll. Det skjer vel ikke at VI merker det når det går over en eller annen gang, men under kan man jo SE det slik som her. Kult. Da har man jo også bevist at det er poeng å kjøpe amper som er forberedt på å spille suber-det har ikke jeg.

 

da ble det ikke noen eksempelvideo på oss da.det var litt leit.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult

dette er første gang vi kan påviselig vise til problemene som oppstår med frekvenskomponenter under forsterkerens nedre LF nodepunkt. Over og under nodepunktene til forsterkerne mister de fullstendig kontroll. Det skjer vel ikke at VI merker det når det går over en eller annen gang, men under kan man jo SE det slik som her. Kult. Da har man jo også bevist at det er poeng å kjøpe amper som er forberedt på å spille suber-det har ikke jeg.

 

da ble det ikke noen eksempelvideo på oss da.det var litt leit.

 

Hvis jeg gidder, så kan jeg koble til den gamle forsterkeren og filme..får se hehe. Men det var ganske likt videoen over her, bare mye verre. Fyren på CB synes det var rart elementene hadde tålt julingen jeg hadde gitt dem med dette problemet så lenge.

 

Men tror kanskje problemet er spesiellt værre på portede kasser, slik som jeg har, mens på lukket er det lettere å holde kontroll. Detta vet jeg ikke altså, men har hørt det.

 

Anyways, funker mye bedre nå, perfect! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men tror kanskje problemet er spesiellt værre på portede kasser, slik som jeg har, mens på lukket er det lettere å holde kontroll. Detta vet jeg ikke altså, men har hørt det.

 

Anyways, funker mye bedre nå, perfect! ;)

 

bare for å svare kjapt på det fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre akkurat nå(prøver å manne meg opp til å reise meg opp og fyre opp de 2 nye rørmikrofonen jeg nettopp kjøpte-men jeg er så lat)

 

Det VILLE blitt litt svakere utslag i en helt lukket kasse. Men ampen ville fortsatt brukt alle kreftene sine på denne ukontrollerbare vandringen så det ville ikke egentlig blitt bedre. Et slikt problem kan man ikke fjerne uten å kople til et filter som du ble forespeilet. Gratulere med ny mono.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår