Gå til innhold

Hvor stor kompressor til muttertrekker?

Ranger emnet

kris

Anbefalte innlegg

Små kompressorer har lite nytteverdi. De kan brukes til f.eks spikerpistoler, men lite annet.

Enig med innlegget over har at du bør ikke kjøpe noe mindre enn 3 hkr og 50-100L tank hvis du kal mekke på bilen (eller bruke muttertrekker). 3000kr for en slik er en svært ok pris. Stor sjanse for å få solgt den videre også.

Biltemas kompressorer er forresten ikke dårlige!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn middels muttertrekker (Dette tar jeg fra husken så bær med meg) krever en luftmengde på rundt 400 liter pr minutt. Så du bør ha en kompressor som leverer noe i nærheten.

Hjemme har vi en kompressor på 5 gamp og 400 liters tank.. den er fin den :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I våres, da jeg skulle skifte dekk så brukte jeg en av disse kompressorene fra Europris 1,5 hk 20 L.

Jeg glemte jo totalt og etterstramme for hånd etterpå. Dette endte med at etter 10 mil på motorveien så begynnte det og riste som Fa... og når jeg stoppet så hadde jeg kun 2 bolter igjen på hver av frem hjulene og disse var bare festet med 2 omdreininger.

Skrekk og gru hvis jeg hadde kjørt LITT lengere. JEG anbefaler og bruke disse små kompressorene hvis du ikke bruker den daglig, og heller passer på og stramme til for hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 1.5hk 24liter før til hjulbolter og lignende, og det funker jo, men det er ikke rått akkurat..... men det er mye bedre enn håndmakt! men uansett hva slags kompressor og muttertrekker er det lurt å dra til for hånd, mutter trekker slår jo bolten inn og har ikke så stort moment....

Var å kjøpte meg 2 stk 1.5 hk med 24L tank i stad, skal koble de sammen, så da blir det jo 3hk og 48L tank....

Ga 785.- pr stk, nye..... samme som biltema, torshov....

Veil pris 890,- da

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider