Gå til innhold

ladder for litte!

Ranger emnet

volvo9før

Anbefalte innlegg

eg har chippa min audi a4 1.8tq 1995 mod..

men den ladder ikkje meir enn 0.7 bar,

skal den ikk ladde 0.9-1 bar??

har skifta resirkuleringsventil og noken slanger på turbo og intercooler, men det hjelper ikkje?

vet noken om noen tips som kan kansje fikse dette??

Hei. har samme probleme som deg..

min ladder også max 0,7. og er chippet. Jeg tok vag-com, en feil: kjølevæsketemp. senderen. skifta.

byttet magnetventil, sett over alle mulige koplinger, har også "strupet" wastegate og konstantert at turbo lett ladder 1,5+ bar, så det er ikke den heller.... så det er jo da noe som styrer trykket(elektronisk) da er det vel noe med chipen da, siden den kontrolerer trykket! en chippet 1,8 t ligger på over 1 bar... arg!

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lyst å montere bleedvent jeg å, men er litt redd for motorras og slike ting. elektronikken kon jo ikke da skru ned turbotrykket og gå i nødmondus hvis noe skulle skje, for den som styrer det har man koplet nesten bort.... (forstår det med å la N75J være tilkoplet, men ikke på vakum..)

er det litt skummelt eller er jeg pysete? har så lyst på mer trykk for det var så grotestkt deilig lyd når den ladda over en bar=)

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk fornuft så skal det gå bra skal du se..

Du får et mer stabilt ladetrykk, og raskere trykk enn med disse N75 ventilene..

Lader 0.8bar nå, siden det er vinter, og den lada 1.3-1.4 bar før og når jeg kjøpte bilen, og det hadde den gjort over en lengere periode..

Men da var det ingen bleedventil der men N75 ventil.

Monterte bleedventil fordi jeg ville ha muligheten til og justere ned trykket når det blir vinter i nord, samt få et mer stabilt ladetrykk da N75'en var gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider