volvo9før Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 eg har chippa min audi a4 1.8tq 1995 mod.. men den ladder ikkje meir enn 0.7 bar, skal den ikk ladde 0.9-1 bar?? har skifta resirkuleringsventil og noken slanger på turbo og intercooler, men det hjelper ikkje? vet noken om noen tips som kan kansje fikse dette??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 ja da, men eg har ein kamerat som har lik bil men han sinn ladder 1 bar me samme chip.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har du kjørt diagnose med VAGCOM? (det heter lader ;) ) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 min bil peaker på 1,4bar og legger seg stabilt på 1,2bar. dette er vel mer normalt Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Min chippa a3t lada ca 1 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Sitat eg har chippa min audi a4 1.8tq 1995 mod..men den ladder ikkje meir enn 0.7 bar, skal den ikk ladde 0.9-1 bar?? har skifta resirkuleringsventil og noken slanger på turbo og intercooler, men det hjelper ikkje? vet noken om noen tips som kan kansje fikse dette?? Hei. har samme probleme som deg.. min ladder også max 0,7. og er chippet. Jeg tok vag-com, en feil: kjølevæsketemp. senderen. skifta. byttet magnetventil, sett over alle mulige koplinger, har også "strupet" wastegate og konstantert at turbo lett ladder 1,5+ bar, så det er ikke den heller.... så det er jo da noe som styrer trykket(elektronisk) da er det vel noe med chipen da, siden den kontrolerer trykket! en chippet 1,8 t ligger på over 1 bar... arg! Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 N75 ventilen din som styrer turbotrykket tenker jeg mulig.. Denne som kødda hos meg i såfall.. Den satt der den sølvfarga bleedventilen min sitter her på dette bildet: Edit: du ser N75 ventilen til venstre i bildet, den som bare ligger der med er tilkoblet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 har lyst å montere bleedvent jeg å, men er litt redd for motorras og slike ting. elektronikken kon jo ikke da skru ned turbotrykket og gå i nødmondus hvis noe skulle skje, for den som styrer det har man koplet nesten bort.... (forstår det med å la N75J være tilkoplet, men ikke på vakum..) er det litt skummelt eller er jeg pysete? har så lyst på mer trykk for det var så grotestkt deilig lyd når den ladda over en bar=) Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Bare bruk fornuft så skal det gå bra skal du se.. Du får et mer stabilt ladetrykk, og raskere trykk enn med disse N75 ventilene.. Lader 0.8bar nå, siden det er vinter, og den lada 1.3-1.4 bar før og når jeg kjøpte bilen, og det hadde den gjort over en lengere periode.. Men da var det ingen bleedventil der men N75 ventil. Monterte bleedventil fordi jeg ville ha muligheten til og justere ned trykket når det blir vinter i nord, samt få et mer stabilt ladetrykk da N75'en var gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 høres jo bra ut. men e tenker litt på det med at luft/bensin/osv skal "henge med". bilen skal jo være chippa, men hva mer kan være galt med hvis trykket er for lite? hvis den får for lite bensin og formye trykk blir det vel kuk i gassar`n:D Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo9før Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 oki takk for gode råd:) skal prøve og skifte N75 ventilen eg, vet du noe lunde pris på den eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpmind Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Koster vel en tusen lapp på møller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 tror min var 700,- Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg