Gå til innhold

240 GL 87-mod. Prosjekt trimming av b230K motor :)

Ranger emnet

matrosen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Legger ut noen bilder av min nyinnkjøpte 240 Gl 87 modell.

Bilen er gått 257 000, er senket 40 bak og 40 fram.

DSC00245.jpg

DSC00239.jpg

DSC00232.jpg

DSC00238.jpg

DSC00236.jpg

Blir vel snart en worklog av dette å, da det er en del ting som skal gjøres med bilen:

* Skifte ut klokke i dashbord med turteller (kjøpt inn nytt instrumenthus)

* Montere langlys i grill

* Skifte Girstang

* Shine opp lakken... jobben som ble gjort for 2 år siden er litt halveis gjenomført.

* Lakkere opp eikerfelgene ble litt kantkjørt i sommer. (Bestillt en stk ny felg)

* Trimming av motor. Mange som har mye negativt å si om B230K motoren, men jeg har bestemmt meg for å trimme den.

Planene er:

Weber 36/36 DCD Forgasser

Nytt grenrør

2,5" eksos

Bilstein club sport fram og bak. ( Hvor stivt blir dette i forhold til gule koni?)

Skifte ratt.( Hvilke ratt er TuV godkjent?)

Noen som har skiftet ut girstang før.... satt og knota litt i stad men før den ikke løs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil det der.. ang skiftingen av girstang, må du av med en låsering nedi der, løsne en skru å dra ut den splintsaken under bilen på girstangen. Da er det bare å dra den opp..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående trimming ville jeg ikke brukt så mye penger på den K-motoren, stapp heller i en A-motor å trim den.

Meget fint prosjekt du har skaffet deg forresten!

Skal se om jeg får tak i meg en trimmet A motor å sette i.

Noen som vet om det er mye arbeid? Passer girkasse osv rett på? Hvormange hester tåler orginal kasse og driverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 5 manuelle gir og ikke 4 gir + et elektrisk "5-gir", har du den kassen som tåler minimalt. Bytt til B230A og sett på en 4trinns kasse. (M45/M46). Da kan du trimme litt uten at noe ryker.. :) Understellet holder ihvertfall til 225hk.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider