Gå til innhold

240 GL 87-mod. Prosjekt trimming av b230K motor :)

Ranger emnet

matrosen

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet åssen det blir å plane og porte toppen på K-motoren?

Tenker på om du må bytte ventiler, stempel, kamdrev, regreim osv?

det er det bare å drite i, sløs av penger. Det eneste som gir ekstra effekt til en ok pris er kamaksel. K eller H-kam er bra. Girkassa lar du stå i. 5- trins holder bra nok til den motoren selv med litt trim. Bare tull å sette inn 4-trins uten å ha behov for det.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom eller hva han kaller seg trimmet no en b230k motor men du vel opp i noen kroner da:) Men der fanst ei trimsett til k motorene husker ikkje eksakt hva der var men annen kam å utveksling osv tror jeg la ut en link på forumet her for lenge siden.K motoren er grei den så lenge den ikkje kødder å det er somregel forgasseren å vakumlekasjer.Kansje du er heldig å finner en grei weber på en høgger eller noe, noen passer rett på innsuget med du må bare file opp hulla å sånt.Men det er jo alt etter hvor mye du vil legge ut på bilen så alt er egentlig mulig.Har hatt en del volvoer med k motor i å har kansje vært heldigere en noen for mine har gått bra å bedre en A motorene jeg har hatt.Men der finst nå b230fk å ft å sette ned i bilen med da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom eller hva han kaller seg trimmet no en b230k motor men du vel opp i noen kroner da:) Men der fanst ei trimsett til k motorene husker ikkje eksakt hva der var men annen kam å utveksling osv tror jeg la ut en link på forumet her for lenge siden.K motoren er grei den så lenge den ikkje kødder å det er somregel forgasseren å vakumlekasjer.Kansje du er heldig å finner en grei weber på en høgger eller noe, noen passer rett på innsuget med du må bare file opp hulla å sånt.Men det er jo alt etter hvor mye du vil legge ut på bilen så alt er egentlig mulig.Har hatt en del volvoer med k motor i å har kansje vært heldigere en noen for mine har gått bra å bedre en A motorene jeg har hatt.Men der finst nå b230fk å ft å sette ned i bilen med da;)

Har lest hele tråden til texascom og må bøye meg i støvet for han. Har ikke tænkt å gå så grundug til verks på min da jeg skal ha den som bruksbil. Tenker meg en plass mellom 160-180 hk.

Har tænkt å bytte gasser. Misab.se selger ombygningssett til weber 34 til 4800( http://www.misab.se/ersnforg.htm

Vet ikke om en weber 34 blir nok?

Hvis ikke blir det en trimforgasser 32/36DGV med insug til 6800.

http://www.misab.se/trimforgsats.htm

Og på huggern skal jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye tenking har jeg bestemt at jeg ikke skal dra trimminga av

K-motoren like langt som planlagt. Blir litt i dyreste laget.

Planen er som følger:

Weber 36/36 DCD Forgasser med følgende oppsett.

Første steg:Andresteg

Halsring 27:27

Spidere: 4,5:4,5

E-rør: F22:F22

Luftmunnstykke 200:190

Hovedmunnstykke:150:155

Lavfartsmunnstykke50

Acc munnstykke 70

Nålventil 255

Pumpventil 0

Nytt grenrør og 2,5 eksos fra kgtrimming

Bilstein Clubsport fram og bak

Superflex foringer? (mye monteringsjobb og begrenset tilgang på garasje)

Stabstag framme og bak.

Få tak i et sportsratt og nav med tuv papirer.

Noen som vet hvilke ratt som BT godkjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet åssen det blir å plane og porte toppen på K-motoren?

Tenker på om du må bytte ventiler, stempel, kamdrev, regreim osv?

Å plane en topp uten forbrenningsrom gir jo ikke øket komp...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weber 36/36 DCD Forgasser med følgende oppsett.

Første steg:Andresteg

Halsring 27:27

Spidere: 4,5:4,5

E-rør: F22:F22

Luftmunnstykke 200:190

Hovedmunnstykke:150:155

Lavfartsmunnstykke50

Acc munnstykke 70

Nålventil 255

Pumpventil 0

Såvidt jeg husker så passer ikke DCD rett på innsuget.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider