Gå til innhold

240 GL 87-mod. Prosjekt trimming av b230K motor :)

Ranger emnet


matrosen

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet åssen det blir å plane og porte toppen på K-motoren?

Tenker på om du må bytte ventiler, stempel, kamdrev, regreim osv?

 

det er det bare å drite i, sløs av penger. Det eneste som gir ekstra effekt til en ok pris er kamaksel. K eller H-kam er bra. Girkassa lar du stå i. 5- trins holder bra nok til den motoren selv med litt trim. Bare tull å sette inn 4-trins uten å ha behov for det.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom eller hva han kaller seg trimmet no en b230k motor men du vel opp i noen kroner da:) Men der fanst ei trimsett til k motorene husker ikkje eksakt hva der var men annen kam å utveksling osv tror jeg la ut en link på forumet her for lenge siden.K motoren er grei den så lenge den ikkje kødder å det er somregel forgasseren å vakumlekasjer.Kansje du er heldig å finner en grei weber på en høgger eller noe, noen passer rett på innsuget med du må bare file opp hulla å sånt.Men det er jo alt etter hvor mye du vil legge ut på bilen så alt er egentlig mulig.Har hatt en del volvoer med k motor i å har kansje vært heldigere en noen for mine har gått bra å bedre en A motorene jeg har hatt.Men der finst nå b230fk å ft å sette ned i bilen med da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom eller hva han kaller seg trimmet no en b230k motor men du vel opp i noen kroner da:) Men der fanst ei trimsett til k motorene husker ikkje eksakt hva der var men annen kam å utveksling osv tror jeg la ut en link på forumet her for lenge siden.K motoren er grei den så lenge den ikkje kødder å det er somregel forgasseren å vakumlekasjer.Kansje du er heldig å finner en grei weber på en høgger eller noe, noen passer rett på innsuget med du må bare file opp hulla å sånt.Men det er jo alt etter hvor mye du vil legge ut på bilen så alt er egentlig mulig.Har hatt en del volvoer med k motor i å har kansje vært heldigere en noen for mine har gått bra å bedre en A motorene jeg har hatt.Men der finst nå b230fk å ft å sette ned i bilen med da;)

Har lest hele tråden til texascom og må bøye meg i støvet for han. Har ikke tænkt å gå så grundug til verks på min da jeg skal ha den som bruksbil. Tenker meg en plass mellom 160-180 hk.

 

Har tænkt å bytte gasser. Misab.se selger ombygningssett til weber 34 til 4800( http://www.misab.se/ersnforg.htm

Vet ikke om en weber 34 blir nok?

Hvis ikke blir det en trimforgasser 32/36DGV med insug til 6800.

http://www.misab.se/trimforgsats.htm

 

Og på huggern skal jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye tenking har jeg bestemt at jeg ikke skal dra trimminga av

K-motoren like langt som planlagt. Blir litt i dyreste laget.

 

Planen er som følger:

 

Weber 36/36 DCD Forgasser med følgende oppsett.

 

Første steg:Andresteg

 

Halsring 27:27

Spidere: 4,5:4,5

E-rør: F22:F22

Luftmunnstykke 200:190

Hovedmunnstykke:150:155

Lavfartsmunnstykke50

Acc munnstykke 70

Nålventil 255

Pumpventil 0

 

Nytt grenrør og 2,5 eksos fra kgtrimming

Bilstein Clubsport fram og bak

Superflex foringer? (mye monteringsjobb og begrenset tilgang på garasje)

Stabstag framme og bak.

 

Få tak i et sportsratt og nav med tuv papirer.

Noen som vet hvilke ratt som BT godkjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet åssen det blir å plane og porte toppen på K-motoren?

Tenker på om du må bytte ventiler, stempel, kamdrev, regreim osv?

 

Å plane en topp uten forbrenningsrom gir jo ikke øket komp...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weber 36/36 DCD Forgasser med følgende oppsett.

 

Første steg:Andresteg

 

Halsring 27:27

Spidere: 4,5:4,5

E-rør: F22:F22

Luftmunnstykke 200:190

Hovedmunnstykke:150:155

Lavfartsmunnstykke50

Acc munnstykke 70

Nålventil 255

Pumpventil 0

 

 

Såvidt jeg husker så passer ikke DCD rett på innsuget.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår