Gå til innhold

240 GL 87-mod. Prosjekt trimming av b230K motor :)

Ranger emnet


matrosen

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert jævli bra for de som har råa... Selv om jeg egentlig tror lambi er bedre for å tørke seg i ræva med.

 

--------OT-alarm----------

 

Minner meg om sangen yngstedattera mi har lært meg:

 

"Lambi, lambi tørkerull - tørker barnas rumpehull"

 

 

--------OT-alarm ferdig---

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at dcd ikke passer rett på insuget på b230k motoren? mener det er nok å borre opp hulla på gasseren slik at boltene fra insuet går igjenom?

 

Du skriver det jo selv! Den passer ikke på innsuget uten å borre opp hullene i forgasseren...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit no det.... men tenker mer på passformen på selve insuget... Hadde insuget vært trekanta og gassern firkanta hadde det vært noe annent.

 

Dette temaet ble drøftet i denne tråden for en stund siden:

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/180284-forgasser-b230k-volvo-240-a.html

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ik bare montere 230a topp på så har du lavkomp motor m en gang... klask på en turbo... bare lage retur t turbo i bunnpannen intercooler kan du få kjøpe hos mæ... 230k toppen er helt plan forbrenningskamrene er i stemplene....

 

Med de skarpe kantene rundt forbrenningsrommet i stempeltoppen er jeg redd man kan oppleve glødetenning ved en slik konfigurasjon. Dessuten vil neppe forbrenningsprosessen bli særlig effektiv. Omtrent som på en sideventilert motor...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er følgende deler kommet i hus:

Bilstein Club Sport dempere

Grenrør steg 1 (kg)

Jt superflow 3" halvsats

Torpedostag

Komplett sett med superflex foringer

Nye baklamper ( med hvite blink)

Weber 36/36 dcd +nye halsringer munnstykker osv.

 

Blir vel kjøpt inn stabstag neste måned. Noen som har tips om hva som fungerer bra sammen med bilstain CS og 40/40 senk?

Er også på utkikk etter en V eller K kam, hvis noen har en til salgs så send en PM.

 

Kommer meg vel hjæm fra nordsjøen i løpet av uka.

Blir vel oppdateringer neste helg da jeg har fått mulighet til å benytte garsje med løftebukk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig hjæm fra nordsjøen. Har fått tid til å gjøre litt med bilen....

La opp nye signalkabler til bilstero pga. dynamosus og fant veldig mye fukt i golvet på førersiden framme og bak. Har tatt ut skumgummimattene og har hengt de til tørk. Har sett etter at alle plastpropper er på plass.... skjøner ikke helt hvor vannet kommer inn men det skal forskes på i morgen. Ellers var det veldig lite rust. Ser at forrige eier har sveiset et par rusthull men det ser ut til å være ordentlig gjort:) .

Kommer med litt bilder og oppdatering til uken når jeg får bilen inn i garasje.

 

Hvor mye jobb er det å bytte fra orginaldempere til bilstein club sport?? Hvilke(t) verktøy trenger jeg?

Trenger jeg sånne klemmer for å få klemt sammen fjærene? Er det nok med volvo orginaljekk for å få skiftet framme og bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig lett å bytte dempere på 240.. Ihvertfall bak. Da holder det med en jekk å et par bukker. Samt muligens luftverktøy.

 

Foran er det litt værre, da hele fjæra må av, så der trenger du minst 2 fjærklemmer av typen man får kjøpt på mekonomen f.eks..

 

og et spesialverktøy. Jeg laget mitt eget:

DSCN1853.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår