Gå til innhold

240 GL 87-mod. Prosjekt trimming av b230K motor :)

Ranger emnet


matrosen

Anbefalte innlegg

Hei takker for meget raskt svar.

Så altså bak må mann ha begge sider jekket opp eller stående på bukker for å bytte? Altså umulig og ta en side av gangen?

 

Kan man ta en og en side fram?

 

Finnes det noe navn på det spesialverktøyet du refererer til da jeg må kjøpe det istedet for lage eget. Eller du kan låne meg spesialverktøyet ditt eller lage ett til meg mot godtgjørelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ta en og en side både foran og bak ja. Men er tryggest å bruke bukker når man holder på slik. Har erfart endel ganger at bilen har ramlet av jekken mens jeg hadde hue inni hjulbuen.. Mindre behagelig for å si det slik. Mulig du trenger en såkalt garasjejekk bak om du bytter dempere, for å presse akslingen opp slik at hullet i akslingen stemmer overens med hullet i demperen. Mener demperene er kortere når det gjelder bilstein cs.

 

Har ikke peiling på om det har noe navn det verktøyet der, men skal være mulig å få kjøpt diverse plasser. Jeg leta rundt hele harstad etter et slikt verktøy, men fant ikke noe, så derfor laget jeg meg mitt eget. Mulig dem har noe på bilverkstedene du kan få låne. Kan også bruke muttertrekker foran, men slik det var på mine var det ikke bevegelse i muttertrekkeren.. Selv med 120L luft @ 10bars trykk.. Muttrene satt rimelig fast hos meg. Mulig dem har smurt inn det der med locktite osv fra fabrikk.. Ikke vet jeg.

 

Når det gjelder fronten, er det vel lettest å ta av hele fjærbeinet.

 

Ligger noen bilder av når jeg bytta foringer og satte på senkesett foran på min bil her:

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/145538-prosjekt-oppussing-244en-far-en-makeover-na-med-filmsnutt-s-14-a-21.html

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille oppdatering:

 

Fått på hvite blink bak:

 

Før:

DSC00239.jpg

 

Etter:

DSC00266.jpg

 

Har også ordnet steroanlegget som fulgte med bilen. Var mye plaget med dynamosus. Fant grunnen til det etter å ha undersøkt hvor kablene gikk. Var lagt opp i førersiden og trukket under forhøyninga til førersetet. Der er det en veldig skarp kant i bakkant og signalkablene hadde store flenger.

Var også en god del vann i gulvet og det gjorde ikke saken noe bedre. Fant en lekasje ved åpnerarmen til pansret og en på passasjersiden på den øverste kabelgjennomføringa der.

 

Ellers skal jeg bytte ut klokka i instrumenthuset med turteller.

Slet litt her da jeg ikke får av rattet. Må av med rattet uansett da de som har hatt bilen får med har montert det ganske så skjevt. Får se hva jeg finner på i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen i garsje for helga... veldig trang garsje da men...

Har blitt nødt til å ha opp det meste av matter da alle støydempingsmattene var søkk våte...

Har funnet to plasser til hvor det kommer inn vann. Et lite rusthull ved dørstokken på førerside og et lite rusthull rundt den ene "proppen" på passajersiden.. Har ikke sveis og ikke tilgang til det så det blir nok en runde med sikaflex for å få tetta lekasjene.

Skal fortsette i morgen tidlig og se om jeg kan finne flere lekasjer. Inntil videre står bilen og blir tørket av en 2000 w kupevarmer.

 

Har også fått bytte ut den j.....la klokka med turteller.

 

Kommer med noen bilder og mere innfo utpå morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kose deg med at jeg har rust på nøyaktig samme plassene som deg:D

 

Men ikke bruk bare sicaflex om du skal "jalla" tette hullet..

 

Skjer heller reint rundt hullet, legg på sicaflex og poppnagl en metallplate over.. Er hakket bedre..

Men skulle helst vært sveist ja

 

Har en del gummipaknings-materiale liggende som skal limes over etter å ha renske rene rusthullene.... Har ikke tid til annet da bilen skal ut av garsjen i dag. Får heller ta det igjen til sommeren... Bare jeg slipper å ha båt istedet for bil så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort en god del i ettermiddag kveld. Har tettet hullene og det ble helt tett. (Håper jeg... neida ble sikkert bra :) )

Har også fått på plass det meste av interiøret. Går tregt når det er trangt og komme inn og ut av bilen og 90 % av tiden sitter jeg på kner utafor med hoftene kilt i dørene... TRANG GARASJE. Må også åpne garasjeporten for å bevege meg rundt bilen. Men så lenge jeg har fuktfri bil er jeg fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort meg ferdi invendig i bilen i dag. Så nå er bilen tett og fuktfri. Men jeg har fått et nytt problem med bilen. Rattets midtstilling ( Altså hvordan man må holde rattet for at bilen skal gå rett fram) ender seg. Noen ganger mot venstre og noen gangen mot høyre og til tider er det helt normalt. Rattet sikker skikkelig fast og tagger på ende av rattstamme og i rattet er helt fine. Har servo på bilen. Har ikke hatt problemer med dette tidligere. Lurer på hva som kan være galt her? Tannstaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår