Petterj Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har kjøpt noen nye momentstag med polyforinger fra IPDusa! :) Men lurte litt på hvordan de skal monteres på min 240, for på bruksanvisningen (som er litt dårlig forklart) står det at man må gjøre noe med mellomakselen også!? Momentstagene er justerbare, man kan skru på de, slik at de blir lengre eller kortere, hva er riktig avstand...? Noen som kan forklare litt nærmere hvordan jeg får montert de på riktig måte? Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Du må ikke justere så mye at det blir vinkel mellom klokka og mellomakslingen når bilen står på bakken. Her har DaButcher laget en grei forklaring på hvordan det skal gjøres, noe som noen her på forumet er i mot at han legger ut slik info! http://www.volvo-power.net/site/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=2 Når jeg monterte mine så justerte jeg for å få hjulet i midten av buen bak for å unngå subbing. Det ble for langt fram, så det resulterer i litt mer støy fra drivverk da det blir en vinkel mellom klokka og akslinen som jeg snakka om. Kryssa i mellomakslinen ryker og litt fortere da. Men jeg tok bare å justerte litt tilbake, må ha den så langt fram så jeg har min nå jeg, for jeg kjører 255 bakdekk...er trangt om plassen da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Skal man få bilen til å sette seg opptimalt så skal pinjongen peke 2grader ned i front når den står på hjulene, som disse egentlig er beregnet for å justere, men som sakt her så blir de brukt til å sentrere hjulene i hjulbuene av de fleste. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterj Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 detta hørtes litt vanskeligere ut enn jeg trodde.. Må jeg måle grader osv på vinkelen da, i forhold til mellomakselen.. ? Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Ta de bare så vidt litt kortere enn de som sitter der du så blir det gull. merker forskjell med en gang. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 snakk om 1 millimeter eller 2 her? eller hva går under "så vidt litt kortere"? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Først, dere som har kjøpt for å sentrere hjulet, ja det er dritstygt og det subber. Men er det ikke billigere, enklere og raskere bare å skjære ut litt bakerst i buen? Den er jo to tommer bred, så er jo nok å ta av. Til Rosa ståpikk gatebileier: Hvorfor kjøpte du de stagene opprinnelig? Inni hodet mitt sier en stemme at du egentlig ikke har bruk for de og at du skal legge de i en norgespakke med min adresse på. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Super-moderator med mye matnyttig å komme med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Noen som kan forklare litt nærmere hvordan jeg får montert de på riktig måte? Hva med bare å justere de like lange som orginalstagene? Da passer de jo perfekt. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterj Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Da skal jeg prøve det ut! Litt lengre enn original stagene.. Hvorfor jeg har disse stagene og skal sette de i? Fordi de foringene som sitter i endene på de originale ryker jævlig fort, må ha noen som tåler litt mer, og det ble forklart at man får flere krefter trøkt ned i bakken hvis man monterer de! Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Da skal jeg prøve det ut! Litt lengre enn original stagene.. Hvorfor jeg har disse stagene og skal sette de i? Fordi de foringene som sitter i endene på de originale ryker jævlig fort, må ha noen som tåler litt mer, og det ble forklart at man får flere krefter trøkt ned i bakken hvis man monterer de! lengre? du er helt på jordet... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Tydligvis...hehe Hvorfor kjøpe de, og ikke skjære bort/banke opp kanten i stedenfor? Jo det skal jeg fortelle deg, prøv det du. Og sett på 255/35-18 hjul med 45mm senk og orginale stag. Så kan vi se om det subber eller ikke! Hoved poenget er å få mer kraft nedi bakken, dessuten er de 9mm tykkere en de orginale kjøttbeina. De orginale mine kjørte jeg ovale så poly foringen var sprekka og hylsa var nesten løs. Så derfor kjøper man slike i stedenfor å korte inn orginale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 vurdere kjøpe slike selv. men er det billigst å bestille rett fra ipdusa eller lysaker bil ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterj Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 obs, jeg mente justere de kortere da! dummies :p Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petterj Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 fikk det til nå.. først justerte jeg de litt FOR korte, ca 1 cm, da var det mye banking og risting i bilen.. Så justerte jeg de inn igjen, slik at de ble 2-3 mm kortere enn original stagene, da blei det bra! Var det at bakakselen måtte ligge helt vannrett fant jeg ut! =) Siter _____________________________________________ 2010- - Volvo 850 T-5R (1995) 2009-2010 - Saab 900 2.0 (1995) 2007-2009 - Volvo 240 TIC (1992) 2005-2006 - Volvo 240 GL (1989) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.