Gå til innhold

Fire And Ice, trenger tips

Ranger emnet

l0Ff_

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle legge ut litt om god Golfen her. Siden den for tiden står slik:

img0001pm8.jpg

og venter på billig aksling fra Tyskland, får ikke kjøpt "bare akslingen" lengre hos Vw/Audi, og blir dermed svin dyrt for både indre og ytre ledd i tillegg.

Men tilbake til bilen,

Er en 91' Fire And Ice Ed, 1.8 90hk Gl, som går bra nok for meg (er første bilen :D )

Bilen hadde gått 400000km+ når vi først importerte den, men når jeg skulle overta den, (søster hadde den først et par år.) Hadde motoren og for det meste alt som stod på sett sine dager. Så det ble en rask tur ned i Tyskland, Ny motor gått kun 113000, ny girkasse, bremser, senkesett (billigere en å kjøpe originale fjører)Det meste fikk seg en liten overhaling, trygt sagt.

Når den kom hjem så den noenlunde sånn ut:

n685500349_287546_5094.jpg

n685500349_287551_6154.jpg

n685500349_287547_5313.jpg

n685500349_287549_5730.jpg

Mange som blir overrasket å finne at interiøret er så fint holdt etter så mange kilometer

img0004vg4.jpg

Er nå ute etter tips til forbedringer på bilen. Vil helst ikke gjøre noe for drastisk, siden jeg er godt fornøyd med den slik den er nå.

Ting som svirrer:

-Kunne tenkt meg en liten vinge bak, men er usikker på hva som ville passet.

-Er på utkikk etter klare tåke lys, de gule ser litt snodig ut har elendig effekt (kunne likeså godt hatt stearinlys der fremme)

-Kunne tenkt meg Høyttalere fremme, men har ikke lyst til å kappe hull i dørene :/

-Skal gå over plastikken med varmepistol igjen.

-Har også lyst å lakkere den, samme farge, siden den har et par sår, og masse stensprut.

-Soting av bakvinduene (Jbl limited, står å lyser ut av vindet) står også på lista, men er stygt redd for at det er så mye rust bak i der at det blir mer arbeid en det jeg har tid og evne til.

-Skal også behandle den med tektyl når akslingen er på plass.

Håper dere kunne hjelpe meg litt med å små ideer, eller andre tips :)

Takker for tips, kommentarer, spørsmål og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Pen bil, og kult med en Wolfsburg edition!!!

Jeg vil fraråde deg den vingen ;) Men ditt valg. Men org. GTi vinge går alltids...

I dørtrekket foran, er det en sånn rar boks som ikke er brukbar til noe. Hvis du tar ut den, kan du erstatte det med en sånn høytalerbaffel som smetter rett inn. Tror det kom orginalt på noen modeller.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Stemmer det med de rare boksene faktist. Har aldri brydd meg om dem siden dem er limt fast av en eller annen grunn, sikkert knekt feste på dem.. Men skal sjekke det ut :D

GTi vinge er det som frister mest av det jeg har sett. Noen som vet hva prisene ligger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfsburg fett :)

Noen tips:

Dropp vingen, bli ikke pent.

Fjern bakviskeren og golf emblem.

Lakker sentert av felgene i sort eller bilens farge.

Bytt ut den chromdelen til sort plastikk paa d0rhaandtakene.

2 lykters emblemfri grill med gul film i lyktene.

35/40 prosent toning av rutene og helt m0rk bak

En litt mindre enestuss

Vekk med skiltholder framme

Mer kommer jeg ikke paa, veldig fin Golf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WELLCOME TO THA CREW!!!! =]

grattis med bil

Takker :)

Wolfsburg fett :)

Noen tips:

Dropp vingen, bli ikke pent.

Fjern bakviskeren og golf emblem.

Bytt ut den chromdelen til sort plastikk paa d0rhaandtakene.

2 lykters emblemfri grill med gul film i lyktene.

35/40 prosent toning av rutene og helt m0rk bak

En litt mindre enestuss

Vekk med skiltholder framme

Mer kommer jeg ikke paa, veldig fin Golf :)

Si ifra hvis du vil bli kvitt de gule taakelysene :thumb

Takk for tipsene :D Holder på å "forhandle" med en kompis om sort plastikk til dørhåndtakene faktisk ^^

"Drastiske ting" blir ikke gjort før til våren vertfall.

Men, film i lyktene? lovlig? Kommer nok ikke til å legge i noe nå som mørke tiden nærmer seg, hvis ikke det ikke påvirker styrken på lysa.

Skal si ifra hvis tåkelysa skal bort ;) Men skal nok ha dem på lager.

Takker for kommentaren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiker motorshopp selger gul film.

Ett eks paa det jeg mente med felgene:felg.jpg

Noen til

http://smg.photobucket.com/albums/v40/Espen/?action=view&current=feelg.jpg

http://smg.photobucket.com/albums/v40/Espen/?action=view&current=felg2.jpg

http://smg.photobucket.com/albums/v40/Espen/?action=view&current=gul.jpg

http://smg.photobucket.com/albums/v40/Espen/?action=view&current=gul2.jpg

Edit: Den bakviskeren er lett aa hive av, selger propper paa bilextra som passer rett inn i hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gti vingen er drit fint på golfen syntes jeg. jeg har vingen hvis du er interisert. skal få den billig. jeg har også svart sveisa bakluke med gti vinge hvis du er innterisert. du kan jo bare si ifra hvis du vil ha det. ESPN kom med et fett tips med felgene men da spørs det om du vil sattse på det. men gul film på lyktene er ikke pent en plass. kjør heller svart bil med klar glass rundt helle, det er still:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er på utkikk etter klare tåke lys, de gule ser litt snodig ut har elendig effekt (kunne likeså godt hatt stearinlys der fremme)

Fram med multimeteret, hjelper ikke med klare lykter hvis kablingen til lyktene er underdimensjonert..

Mål spenningen inn til pærene, bør ikke være under 13v hvis du vil ha litt futt i lysene:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTI vingen er ikke feil i mine øyne i allefall, jeg har en liggende fra en delebil som skal bort, disse sitter jo skrudd fast i bakruta, så om du trenger denne også så er alt til salgs, denne er orginalt tonet btw. Fin fin bil du har !!

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for svar og kommentarer =)

Angående det med å lakkere felgene, så mener jeg det passer best på gjennomførte biler, slik som på bildene. Så skal felgene taes må hele bilen taes med lakk, etter min mening. Så da får vi se hvordan økonomien ligger an når våren nærmer seg.

Fikk sotefilm gratis idag, Helt sorte/mørke. Så skal ut og teste etterpå, blir det ikke fint, er det rett av igjen :P

Er det mulig å få et bilde av hvordan vingen er festet Zack? Hvis det er mulig, hadde det hjulpet :) Hvis det er mye stress for å få den på vinduet som står i nå, så tror jeg det drøyes litt.

Fram med multimeteret, hjelper ikke med klare lykter hvis kablingen til lyktene er underdimensjonert..

Mål spenningen inn til pærene, bør ikke være under 13v hvis du vil ha litt futt i lysene:)

Skal sjekke. Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra inspirasjon her: http://www.bilforumet.no/golf-ii/82835-se-og-laer-inspirasjonstrad-ii.html

M0rk solfilm paa bakruta funker, men framme er det lys som gjelder, husk enten alle 4 eller ingen :P

Edit: synes du burde ta en lakkrens og polering+++ mens bilen staar i garasjen :) http://www.bilforumet.no/bilpleie/177256-extreme-makeover-audi-80-stv.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider