Gå til innhold

Tips ønskes - Opel rekord 1959 mod.

Ranger emnet


Nysgjerrig

Anbefalte innlegg

Å sette bort en bil til helrestaurering, rustsveising, oppretting, lakk, bremser, motoroverhaling koster mye penger. Du er tjent med å gjøre mye selv, men det er jo hensiktsmessig å sette bort rustsveising og lakkering hvis du ikke har kontroll med den biten. Som sagt - ikke lett å si hva det vil koste. Det kommer an på hva som skal gjøres og hvor mye du vil/kan gjøre selv. Hvis det er endel rustsveising sammen med forberedelse for lakkering og lakkering vil bare det kunne dra seg opp i 40000 eller 50000 kroner, eller mer i verste fall. Eller det kan være lite rust og du er heldig at du slipper unna med 15000-20000 kroner for karrosserijobben.

 

PS! Har selv en 1961-modell Opel 1200 P1 i familien, så jeg har skrudd en del på dem. Kan nevne at når det kommer til bremsedeler (pumper) er det en ting som gjelder: De er svindyre (800-900 kroner pr stk.) Du får mest sannsynlig ikke tak i nye, ubrukte pumper, så overhalte er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi holder på en en porsche 911 69model. som vi total restaurerer..

busjettet er hele tiden ca.

men syredypping pris: 40000kr.

lakkering ca 40000kr

rustsveising med deler 120000kr.

montering/demontering ca 40000kr.

 

deler og tid på interiør, motor, gir, forstilling og bakstilling har vi ikke tatt stilling til enda.. men det blir også satt bort til spesialister...

 

lønnsomt? kunden - NEI, bedriftene - NEI

 

eneste som tjener på dette er den fremtidige eier..

 

men vis du kan gjøre mye av en slik jobb selv så kan det jo bare bli en spennende utfordring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for feedbacken...

 

Ja, det blir jo en del penger ut av dette. Kjenner du til noen som gjør denne typen jobber i Asker/Røyken området?

 

det er ikke noe vi gjør så spesielt mye av.. men haug karosseri i asker kan hende har mulighet.. vi samarbeider en del med dem.. flike folk som har god erfaring med oppretting av biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en Opel Rekord 1959 mod. Den krever restaurering, men jeg har ikke tid til å gjøre det selv. Er det noen som påtar seg sånne jobber? Hvor mye vil det koste?

 

Et annet alternativ er å selge bilen. Hvor mye kan jeg få for den?

 

Takk for evnt. svar :-)

 

hei jeg har kjøpt en opel Rekord olympia og betalte 1500 kr

så du kan ikke regne med å få så mye for den.jeg kan gi deg 2000 kr for den om du skal selge.Husk er bile full av rust kan du regne med at du blir sittende med bilen lenge.Den jeg har er også full av rust men jeg jobber med å sveise nå.send meg melding om du skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår