jeg ruller Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hei! Har en m46 som bare slurer når jeg lader over 0.8 bar. har ikke penger til ny kasse akuratt nå. Lurer derfor litt på hva slags clucht og trykkplate som er lurt å bruke for å få detta til å henge med. Ikke bo dyre greier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hei du.tror ikke jeg ville hatt så mye mer enn forsterka trykkplate og turboclutch. har hørt disse kassene ikke er så glad i sinter osv... Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Ja, overdriven tar vel også kveld etter vert. Men gi meg gjerne dele nr og pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Skal ikke kjøre med OD inn under 70kmt/h(?) har dokumenter liggende på hvordan du prepper den til grpa spec som volvo kalte det i sin tid :) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Skal ikke kjøre med OD inn under 70kmt/h(?) har dokumenter liggende på hvordan du prepper den til grpa spec som volvo kalte det i sin tid :) trodde dem pleide å bruke getrag jeg... men slike dokumenter må du publisere for oss :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Glenn`, hva er årsaken til at m46 ikke er glad i sinter..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 trodde dem pleide å bruke getrag jeg...men slike dokumenter må du publisere for oss :) Jepp, skal se om jeg finner dem iløpet av uka :) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Har dokumentene, kan scanne i morra. Det ble brukt i gruppe a sats, ikke gruppe a racing.. dvs 225 hk / 340 nm.. da ble trykket økt på overdriven og en ventil fjernet slik at den gira hardere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 grunnet til at de ikke like sinder er at kassene ikke tåler så me i utgangspunkte.. å viss du hvær gang må høgge på gir/aksling når du tar løst sliter det veldig fort på gir... men du kan kjøpe sinter med fjæra senter så du får en litt mer smooth igangsetting:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg kommer til å kjøpe en med fjærer neste gang hvertfall. Syns den vanlige sintern er litt for brutal, hverfall med forsterket sachs-trykkplate. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei! Har en m46 som bare slurer når jeg lader over 0.8 bar. har ikke penger til ny kasse akuratt nå. Lurer derfor litt på hva slags clucht og trykkplate som er lurt å bruke for å få detta til å henge med. Ikke bo dyre greier. Ny orginal 740 turbo cluth holder fint til ca 240hk Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hmm.. Er ikke m45 og m46 samme kasse? Bare at m46 har OD? Vet at OD-delen er den svakeste på kassen ja, men om den ikke er i bruk, har den vel ingenting å si..? Eller..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hmm.. Er ikke m45 og m46 samme kasse? Bare at m46 har OD? Vet at OD-delen er den svakeste på kassen ja, men om den ikke er i bruk, har den vel ingenting å si..? Eller..? Ja. OD delen vil slure når den er innkoplet når en har for mye motor. Jeg har B21ET med 16T og datasprut, lader 1.5 bar og det har enda ikke drept M46 boksen som står i til meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Brukt opp clutchen allerede, ble jo montert ny clutch og trukkplate fra 740(B230ET) januar i år??? Regner med det er 242n d er snakk om..:) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Pedersen Racing selger litt av hvert.. Hør med de! Har bl.a. ymse forsterka trykkplater. Funker fint med standard turbo lamell. Kjøpte en gang sinterlamell og standard trykkplate av Iglebæk... Slurte fra første meter! Problemet var vel egentlig at sinteren var altfor tjukk. Ikke å anbefale, hehe! Det finnes to typer overdrive, P og J type. Mener at P er den kraftigste. Sitter normalt i originale turbobiler. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.