Kastel Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Var ute å kjørte med min 240 b230k å plutselig kom der en lyd som vart sterkere å sterkere startet med ei tikking å etterhvert klakking , kjørte bilen til nærmeste parkplass å stoppet den å fyrte den opp å den ulyden det klakker så bare f... er ganske sikker på det er noe med en ventil eller noe lyden blir sterkere med turtall;S byttet regreima for 2 uker siden "biltema" kan reima ha hoppet eit hakk? eller har en ventil gått til h....? må få bilen kjørbar til overimorge pga jobb:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Det høres vel ut som ventiltikking ja.. Er nok en eller flere ventiler som har tatt kveld Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 uff får skru opp i morga å se kansje jeg er heldig så har reima hoppet , har opplevd dette engang før å da hadde eit justeringshims hoppet av å var i 2 deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hopper reima av eller over flere hakk på en b230k så er den bare å kaste, for b230k er den eneste motoren som ikke tåler det bortsett fra 16v og nyere volvomotorer. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Nå hadde vel ikke motoren gått om reima hadde sklidd på b230k'en. Hvis ikke det er noe som sitter løst i motorrommet ditt, hadde jeg tatt buss til jobb i ditt sted. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Har skrudd løst toppdekselet for å sjekke tilstanden til kamen å den var bra ellers var shimsa på plass , så tok jeg av registereim dekselet å såg ei reim som var 2 uker gammel å såg ut til å vere 20 år gammal. Svaret biltema reg reim det blir første å sistegang jeg prøver dette. var inneom ei verksted å viste dei reima så kom han med ei reim som hadde gått 100 000km å såg fin ut i forhold. biltema reima hadde splittet seg å dei knastene på reima hadde løsnet å stilt ut motoren så har jeg veldi flaks nå så overlevde ventilene. Dei sa på verkstede at dei hadde vært ute for dette sjølv med dei biltema reim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 foresten der var nesten ikke noe spor i reima med , reima var riktig stilt\strammet å strammeren va i orden:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Du kan jo prøve å få tak i ei ordenlig reim og sette på og dra motoren rundt og høre om er ulyder i den. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 japp men rakk ikke mekonomen:S Ganske kjipt om jeg må bytte ventiler eller topp den k motoren fungerte faktisk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 er det reimas skyld at motoren er ødelagt er biltema ansvalg for det og skal betale rep på motoren din, dem har et ansvar for kvalitet på delene de selger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Ja bare gå på dem å forlang!!! Jeg kjøpte mekanisk bensinpumpe der og på den knakk armen på etter 4min og datt inni blokka. bare flaks at det ikke gikk føyka. da jeg fikk ut armen, var den slått i filler. Faen ta biltema! Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 foresten der var nesten ikke noe spor i reima med , reima var riktig stilt\strammet å strammeren va i orden:P Bare lurer: Du har ikke satt reim med rundspor på firkantkamhjul eller omvendt, da vil du nemlig få en 20 år gammel reim etter bare noen dager.:confused: Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hehe, lykke til med å få igjen noe fra Biltema. Blir jo påstand vs påstand, og dersom det ikke er utført av verksted, har du i hvert fall ingenting å si. Trist, men sant. Slike deler holder jeg meg unna hos Biltema! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Har surfet ålest diverse forum om biltema å tviler på garantien dekker sånt. Biltema selger i faktum b varer\ bulk varer å kjøper i store parti får det billig , varene blir ikkje kvalitetsjekket sier noen men det får vel vi som forbrukere aldri vite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg