Gå til innhold

Hvilken ledning er til tåkelysa?

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

Bakpå bryteren inni bilen, hvilken ledning er det som er til tåkelysa?

Siden jeg ikke får til å få koblet automatiske kjørelys, så kan jeg jo se om jeg får kobla tåkelys + park som kjørelys istedet..

Park har jeg forsåvidt allerede fått til og funke, så da trenger jeg vel bare vite hvilken ledning jeg skal koble til TFL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert LED-kjørelys nede i fangeren på min Golf, kappet ledningen ut fra TFL fra stikket til bryteren og koblet ledningen fra LEDlysa rett på denne. Nå har jeg LEDlysa som kjørelys. På denne måten "bypasser" man motstanden som ligger innebygd i ledningsnettet til kjørelysene også. Kjekt hvis det er aktuelt med Xenon:hmmmmmmmmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lyser kun når lysbryteren står på "0". Lyser derfor ikke sammen med fjernlys. Har montert Xenon i hovedlysa, de tenner når jeg skrur på lysbryteren og da slår LEDlysa seg av. Skal legge ut bilder av bilen etterhvert, har ikke noen med disse lysa ennå. LEDlysa er ubrukelige når det er mørkt men da har jeg jo Xenon:hmmmmmmmmm:

Send et PM med tlf så kan jeg sende en MMS med bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil, er det ledningen ut fra punktet "9" bakpå bryteren som er til grøftelysa orginalt. Det man skrur på ved å dra bryteren ett hakk ut(for brytere med to hakk utover).

Ledningen skal være grå/blå stripete.

Det med punkt nummer 9 kan jeg sjekke opp. Står i Haynes boka jeg har hjemme (er på jobb).

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider