Gå til innhold

Xenonlook pærer

Ranger emnet


msandvold

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte mine av en på VACN-forumet. Han er "leverandør" i Norge for Höen-USA. Det er også mulig å bestille rett fra denne siden (tror jeg).

 

Parklys er egentlig ikke like lett. Har dere xenon på (bare) nærlys så har dere H6W-sokkel til parklys. Så langt jeg vet finnes det ennå ikke xenon-match til denne sokkelen. Det som kan gjøres er å kjøpe W5W-sokkel og installere. Den passer rett i samme hullet som H6W-sokkelen.

Eller så kan det settes i LED. Se guiden som jeg har laget HER. Samme fremgangsmåte benyttes ved "bytte" av sokkel også, man bare setter inn sokkelen istedenfor motstanden og tar ut den gamle pæren.

 

Bare spør hvis noe er uklart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Selv om jeg faktisk ikke har sett de Hôen-pærene i drift til parklys, så vil jeg bare si at jeg er kanonfornøyd med de LED-pærene jeg satte i parklysa på bilen min. Jeg monterte med motstand pga. autocheck, men hele jobben tok likevel ikke mer enn 30-40 minutt. Lyktene må jo ut uansett, og det er jo 90 % av jobben. Jeg gikk for samme tjuvkoblinger som Legolego, altså de med flatstikk. Vanligvis er jeg veldig imot tjuvkoblinger, men siden hovedlyktene er lukkede enheter, så er nok ikke det noe problem.

 

 

mvh

 

Glenn

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte mine park, fjernlys og blinklys til helgen... Satse på at det går bra:) Bare litt usikker på om jeg skal ha xenonmatch eller led i park... Vet at jeg må bytte pæreholder til parklysene på xenonmatch (har orginalt xenon i nærlys), men må jeg bytte både pæreholder og sette på motstand når det gjelder led lys, eller passe disse i orginale pareholderne?

 

A.J.

 

PS: Har byttet til xenonmatch i grøftelysene, ble veldig bra:)

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte mine park, fjernlys og blinklys til helgen... Satse på at det går bra:) Bare litt usikker på om jeg skal ha xenonmatch eller led i park... Vet at jeg må bytte pæreholder til parklysene på xenonmatch (har orginalt xenon i nærlys), men må jeg bytte både pæreholder og sette på motstand når det gjelder led lys, eller passe disse i orginale pareholderne?

 

A.J.

 

PS: Har byttet til xenonmatch i grøftelysene, ble veldig bra:)

 

Det finnes LED's til H6W-sokkelen. Så du trenger bare sette på motstand hvis du velger å gå for LED's.

 

Jeg anbefaler deg å lese guiden som jeg linket til i mitt forrige innlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet sokkel og satte inn høen xenonmatch i parklysene. Lyset ble bra, men pærene holdt ikke særlig lenge. Tror det gikk 2 mnd før den første gikk. Har nå kjøpt LED-pærer, venter bare på motstand så monteres de. Forøvrig ikke bare autochecken som krever at man monterer motstand, pærene vil også stå å blinke uten ekstra motstand.

 

Det at lyktene må ut skjønner jeg imidlertid ikke, gjorde alt uten å skru dem av...

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye motstand har du bestilt? Hørt noe om 220ohm...

 

A.J.

 

220 ohm er nok altfor mye.

Jeg tror motstandene fra Dioder.no er 47 ohm. Er ikke 100% sikker, men hvis du ser på bildet av motstandene i guiden så ser det ut som det står 47 ohm på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår