msandvold Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Xenonlook pærer til parklys, fjernlys og grøftelys til min A4 B6 Sedan. Evt hvilke pærer er det jeg trenger? Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Sendt deg PM... :) A.J. Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
msandvold Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Tråd kan avsluttes... ps. takk for svar, AJ82 Siter Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EIO Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hei! Jeg må bare fortsette tråden litt, jeg ønsker meg også sånne! Hvor får man tak i de og hvilket merke? Siter - 02 Audi A4 1.8TQ - 91 BMW 325iA x 91 BMW 318i x Audi A3 1.8 Ambition x Renault Laguna 2,0RT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Mitt tips er å ikke bytte pærene i fjernlysene! Xenon-match pærene gir betydelig dårligere lys og det er ingen som skal se fjernlysene uansett. :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pak19 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Lurer på det samme.. Tenker på xenon-match til park og grøft. Hvor får man kjøpt? :) Siter - 2004 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Jeg kjøpte mine av en på VACN-forumet. Han er "leverandør" i Norge for Höen-USA. Det er også mulig å bestille rett fra denne siden (tror jeg). Parklys er egentlig ikke like lett. Har dere xenon på (bare) nærlys så har dere H6W-sokkel til parklys. Så langt jeg vet finnes det ennå ikke xenon-match til denne sokkelen. Det som kan gjøres er å kjøpe W5W-sokkel og installere. Den passer rett i samme hullet som H6W-sokkelen. Eller så kan det settes i LED. Se guiden som jeg har laget HER. Samme fremgangsmåte benyttes ved "bytte" av sokkel også, man bare setter inn sokkelen istedenfor motstanden og tar ut den gamle pæren. Bare spør hvis noe er uklart! :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnowKing Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hei! Selv om jeg faktisk ikke har sett de Hôen-pærene i drift til parklys, så vil jeg bare si at jeg er kanonfornøyd med de LED-pærene jeg satte i parklysa på bilen min. Jeg monterte med motstand pga. autocheck, men hele jobben tok likevel ikke mer enn 30-40 minutt. Lyktene må jo ut uansett, og det er jo 90 % av jobben. Jeg gikk for samme tjuvkoblinger som Legolego, altså de med flatstikk. Vanligvis er jeg veldig imot tjuvkoblinger, men siden hovedlyktene er lukkede enheter, så er nok ikke det noe problem. mvh Glenn Siter - '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6 - '81 Jeep CJ7 (Prosjekt) - '05 Yamaha FZ6 (Til salgs) - '02 Polaris Edge X 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Skal bytte mine park, fjernlys og blinklys til helgen... Satse på at det går bra:) Bare litt usikker på om jeg skal ha xenonmatch eller led i park... Vet at jeg må bytte pæreholder til parklysene på xenonmatch (har orginalt xenon i nærlys), men må jeg bytte både pæreholder og sette på motstand når det gjelder led lys, eller passe disse i orginale pareholderne? A.J. PS: Har byttet til xenonmatch i grøftelysene, ble veldig bra:) Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Skal bytte mine park, fjernlys og blinklys til helgen... Satse på at det går bra:) Bare litt usikker på om jeg skal ha xenonmatch eller led i park... Vet at jeg må bytte pæreholder til parklysene på xenonmatch (har orginalt xenon i nærlys), men må jeg bytte både pæreholder og sette på motstand når det gjelder led lys, eller passe disse i orginale pareholderne? A.J. PS: Har byttet til xenonmatch i grøftelysene, ble veldig bra:) Det finnes LED's til H6W-sokkelen. Så du trenger bare sette på motstand hvis du velger å gå for LED's. Jeg anbefaler deg å lese guiden som jeg linket til i mitt forrige innlegg. :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Genial guide! Tror det blir å montere led i steden for da:) Hvor mye motstand har du? A.J. Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Skiftet sokkel og satte inn høen xenonmatch i parklysene. Lyset ble bra, men pærene holdt ikke særlig lenge. Tror det gikk 2 mnd før den første gikk. Har nå kjøpt LED-pærer, venter bare på motstand så monteres de. Forøvrig ikke bare autochecken som krever at man monterer motstand, pærene vil også stå å blinke uten ekstra motstand. Det at lyktene må ut skjønner jeg imidlertid ikke, gjorde alt uten å skru dem av... Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hvor mye motstand har du bestilt? Hørt noe om 220ohm... A.J. Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Bestilte denne: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=36_47_37&products_id=683&osCsid=92d5a51b2c2c90e10ab9f0640dc15eae ikke sikker på hvor mange ohm det er, men regner med denne ordner biffen :thumb Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hvor mye motstand har du bestilt? Hørt noe om 220ohm... A.J. 220 ohm er nok altfor mye. Jeg tror motstandene fra Dioder.no er 47 ohm. Er ikke 100% sikker, men hvis du ser på bildet av motstandene i guiden så ser det ut som det står 47 ohm på dem. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg