Gå til innhold

Dekk på felg

Ranger emnet

MMORE

Anbefalte innlegg

Pleier å koste ca 100 kroner hjulet. Bruker ca 5 minutter pr hjul, men ikke regn med å bli prioritert nå om dagen.

Fem min for og klemme på ett dekk og avbalansere etterpå? Isåfall er du _forbanna_ treig...

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå heller valgt en som bruker litt bedre tid på å montere dekket skikkelig enn en som springer rundt i halvsvime og prøver å sette rekorder.

Høh, har du litt erfaring så er det ikke så mange måter å sette på ett dekk... Har man jobbet med det en stund kan man like gjerne gjøre det fort og bra, som tregt og bra. Er rett og slett ikke rom for treiginger på en slik plass når det er sesong...:hellothere:

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, har du litt erfaring så er det ikke så mange måter å sette på ett dekk... Har man jobbet med det en stund kan man like gjerne gjøre det fort og bra, som tregt og bra. Er rett og slett ikke rom for treiginger på en slik plass når det er sesong...:hellothere:

Har sett mange biler som kommer fra "erfarene" dekksjapper hvor dekka står feil montert (dvs. kjøreretning feil vei) eller hvor de har montert tyngste del (punktet på dekket) feil i henhold til felgen (ventilen) og heller klina på helvetes mange vekter når dem balanserte hjulet. For ikke å snakke om tilfellene hvor senterringen fra sommerfelgen sitter igjen og dem kliner på vinterfelgen.. spennende.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem min for og klemme på ett dekk og avbalansere etterpå? Isåfall er du _forbanna_ treig...

Nåja..

Da sløver du littegranne, ellers så har du klargjort alt på forhånd.

Det tar litt tid å sause på glætte eller hva f det heter på de nye dekka og deretter legge dem på, så blåse dem opp til 60 - 70 pund så du er sikker på at de får sklidd skikkelig ut.. også skal du avbalansere, og mange maskiner har en stygg uvane at minst 1 dekk pr sett skal være et helvette å balansere :)

Vi har en bortimot ny maskin på jobben som støtt å stadig finner ut av at den vil ha på mer lodd. "Hei du, vi burde ha 10 gram mer her.. Og mens du er i gang.. sett på 5 gram der"

så at det fort går alt i fra 5 til 10 min er normalt.. det kommer jo også ann på de dekka som sitter der fra før av.. om de sklir av bare du blåser litt på dem eller om du må starte å banne på finsk og ta i så masina velter 2 kast før du får dem av..

Så vist du bruker under 5 min per felg uansett så har du en strålendes framtid innen dekkbransjen ;)

Åsså en liten tur tilbake til topicen:

Du kan jo imponere venna dine og spare litt penger med å gjøre det på den gamle måten da :D (OK, jeg veit desverre ikke om noen plasser. Men stikk innom de verkstedene du kommer over og spør dem om de kan eller om de veit om noen som kan)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bortimot ny maskin på jobben som støtt å stadig finner ut av at den vil ha på mer lodd. "Hei du, vi burde ha 10 gram mer her.. Og mens du er i gang.. sett på 5 gram der"

De erfaringene jeg har med den saken der er at da har man bommet litt med det første loddet, slik at det ikke stemmer overens med maskinen og du må ha på flere lodd for og motvirke den forrige feilen etc :)

Men hvis det bare er vanlige personbildekk er vel sjansen liten for at det skal by på større problemer. Driver man med XL og Cargo-dekk kan de være litt tricky pga. de er så pinne stive, men det skal nå gå :) Er det stålfelger i tillegg er det jo plankekjøring :titties:

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider