Flexxi Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Veldig interessant dette ja! Rides er en av de bedre serier på Discovery spør du meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Rides er konge. Dette er noe som gjør seg på DVD. Vet du om det kommer noe ny High Octaine DVD? Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Rides sessong 1 til 3 er bare og handle av http://www.amazon.com. Har kjøpt de selv, og kan varmt anbefale de alle sammen. Har ikke sett noen sessong 4 enda. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 :bump Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Er meget interessert i rides! Har allerede kjøpt alle HO filmene av "deg". Best motoring må du nesten få noe til med. Kvalitetsfilmer! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Snuser også på Overhauling! Samma gjengen :D Best Motoring lisensierer ikke ut tingene sine. Det er veldig dumt. Får se hva vi får til i fremtiden :D Nå er endelig Mythbusters ute da så det blir jo også spennende :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Noe mulighet til å få tak i American Hot Rod season 1,2 osv osv osv? Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Apropos "Rides"... Hva er det for en slags inkompetent gjeng med tulling som har klart å oversette dette til "Kjøreturer"? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Apropos "Rides"... Hva er det for en slags inkompetent gjeng med tulling som har klart å oversette dette til "Kjøreturer"? :) Har reagert på det selv, Rides betyr jo biler! :spin Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Har reagert på det selv, Rides betyr jo biler! :spin Jepp... Det var en liten periode hvor han som annonserte programmet faktisk sa "Kjerrer", noe som ville vært langt mer riktig enn "Kjøreturer", men såvidt meg bekjent vedvarte det kun en kort tid. Og i sendeprogrammet stod det hele tiden "Kjøreturer", så gleden, i den grad den kan kalles det, ble tilsynelatende kortvarig. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Noe mulighet til å få tak i American Hot Rod season 1,2 osv osv osv? Nope! Sorry! Prøv Discovery.com :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Apropos "Rides"... Hva er det for en slags inkompetent gjeng med tulling som har klart å oversette dette til "Kjøreturer"? :) Vel! De som oversetter skal ha greie på Norsk. Desverre ikke på bil. Men man må betale ekstra om man har 'tekniske detaljer' som 'Rides' og annen teknisk fagspråk, men riktig blir det stort sett aldri. De tar bare betalt for det, hehe. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Vel! De som oversetter skal ha greie på Norsk. Desverre ikke på bil. Men man må betale ekstra om man har 'tekniske detaljer' som 'Rides' og annen teknisk fagspråk, men riktig blir det stort sett aldri. De tar bare betalt for det, hehe. Enig i at de ikke skal ha greie på tekniske detaljer, men de får lov til å tenke likevel :) Man ser generelt mange feil i på TV og film som viser at de som har oversatt åpenbart bare har lest manuset og ikke sett bildene. Discovery er særskilt elendig på dette, i tillegg slurver de ofte når de oversetter fra dansk/svensk til norsk, noe som irriterer meg grenseløst. Men nå blei det veldig OT her, beklager det ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Enig i at de ikke skal ha greie på tekniske detaljer, men de får lov til å tenke likevel :) Man ser generelt mange feil i på TV og film som viser at de som har oversatt åpenbart bare har lest manuset og ikke sett bildene. Discovery er særskilt elendig på dette, i tillegg slurver de ofte når de oversetter fra dansk/svensk til norsk, noe som irriterer meg grenseløst. Men nå blei det veldig OT her, beklager det ;) Neida! Det er ganske aktuelt! Det er SDI media som oversetter det meste for Discovery channel og de må se på filmene for å lage tekstene. Det burde strengt tatt se mangler og feil som de gjør. På Mythbusters måtte vi redigere teksten på alle Dansk, Svensk og Norsk. Jeg skal si det var mye forskjellig oversetting selv om det var samme handling. Vi retta kun tekniske ting da og ikke grammatiske over oversetningfeil. Bare så det er sagt ;D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Neida! Det er ganske aktuelt! Det er SDI media som oversetter det meste for Discovery channel og de må se på filmene for å lage tekstene. Det burde strengt tatt se mangler og feil som de gjør. På Mythbusters måtte vi redigere teksten på alle Dansk, Svensk og Norsk. Jeg skal si det var mye forskjellig oversetting selv om det var samme handling. Vi retta kun tekniske ting da og ikke grammatiske over oversetningfeil. Bare så det er sagt ;D Har du greie på dette? Jobber du med det? Jeg har nemlig tidligere fått høre at de bare får et skriftlig manus, og at de ikke ser filmene/seriene når de oversetter. La meg ta et eksempel: alle har sett "Pulp Fiction"? Anyway, der er det jo en scene når Bruce Willis kommer tilbake til motellet for å plukke opp hu dumme tøyta, og da sitter han på motorsykkelen til han stygge purken som blir solid rævpult. Dama blir i alle fall overraska over at han har MC, og sier "Where did you get that motorcycle?", hvorpå Willis svarer "It's not a motorcycle, baby, it's a chopper". Her kommer poenget: idiotene klarer å oversette sistnevnte setning til "Det er ikke en motorsykkel, kjære, det er et helikopter". HAAAAALLOOOO?!?!? Da KAN de jo virkelig ikke ha sett filmen? I så fall har jeg ikke ord for hvor forpult tilbakestående de nødvendigvis må være... Og så til noe annet: Dersom du jobber med det, kan du skaffe meg jobb med oversetting? Jeg er levende opptatt av norsk gramatikk, og bytter gjerne jobb for å gjøre alle TV-seere en stor tjeneste ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg