Marius Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Har du greie på dette? Jobber du med det? Jeg har nemlig tidligere fått høre at de bare får et skriftlig manus, og at de ikke ser filmene/seriene når de oversetter. La meg ta et eksempel: alle har sett "Pulp Fiction"? Anyway, der er det jo en scene når Bruce Willis kommer tilbake til motellet for å plukke opp hu dumme tøyta, og da sitter han på motorsykkelen til han stygge purken som blir solid rævpult. Dama blir i alle fall overraska over at han har MC, og sier "Where did you get that motorcycle?", hvorpå Willis svarer "It's not a motorcycle, baby, it's a chopper". Her kommer poenget: idiotene klarer å oversette sistnevnte setning til "Det er ikke en motorsykkel, kjære, det er et helikopter". HAAAAALLOOOO?!?!? Da KAN de jo virkelig ikke ha sett filmen? I så fall har jeg ikke ord for hvor forpult tilbakestående de nødvendigvis må være... Og så til noe annet: Dersom du jobber med det, kan du skaffe meg jobb med oversetting? Jeg er levende opptatt av norsk gramatikk, og bytter gjerne jobb for å gjøre alle TV-seere en stor tjeneste ;) Hehe! Ja jeg jobber med dette! Ikke som oversetter men vi jobber med tekstene som oversetterne oversetter for å si det sån. Når det gjelder Hollywood filmer så kan det være de oversetter rett fra Scripts som de får, men på ting fra Discovery så pleier de som regel å oversette utifra selve videoen de får. Det er bare å kline til å starte eget tekstefirma. Du kan regne med å tjene ca 100kr pr minutt du oversetter. Kansje mer med teknisk kompetanse. Hvis du eks veit at chopper betyr noe annet en helikopter i blant. Back to topic! :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xMariusx Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hey,har du ei nettside?Pris på high octane filmene pr stk? Siter BMW E36 325 M-Tech Honda Civic Lsi -94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hey,har du ei nettside?Pris på high octane filmene pr stk? Hei du! Ja men vi selger ikke filmene selv. Alt går via grossister! Sjekk CDON her. Det står de er tomme nå men de får inn anyday nå :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg