Volvo_245 Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hei. Har slitt en stund med at motoren slutter å dra (turbotrykk forsvinner) ved kickdown. Hvis jeg tar kickdown i f.eks 50 km/t, girer den ned og drar til den kommer til ca 90 km/t. Da er det bråstopp. Turtallet blir der det var når det kuttet (gjerne rundt 4000 omdr), og bilen holder nesten samme fart. Slipper jeg gassen, hopper den til et sekund før den kutter igjen. Tar jeg kickdown i 90-100 km/t kutter den direkt. Hvis jeg gir nesten full gass (like over der man kjenner man tar kickdown), kan jeg dra den så langt som helst... Er det automaten som kødder? Eller er det motoren? Ingen feilkoder. Motoren er en B230 fk med vikingchip. Ca 0,8 i ladetrykk. Gearkassa er AW71. Håper noen kan hjelpe med noen tips. Mvh. Terje Siter Volvo 945 S 2.3 (1995) B230FK Volvo 244 DL 1975 Volvo 240 GL stv. 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei. Har hatt litt av samme problemene bare med manuelt gir. Og tror dette kommer av at motoren får for lite drivstoff ved maks turbotrykk. Jeg fikk dette når jeg drev å trimmet og justerte opp turbotrykket osv. Så mitt råd er vel å prøve å skru ned trykket for så å se om det hjelper, evt. å trikse litt for å få spruta inn mer fuel..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AK_940 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 for mye luft og for lite bensin resulterer i at bilen merker tennings bank å kutter allt som er...jeg har prøvd ecomax i flere biler å min erfaring er at den leverer for mye på lavt turtall og og for lite bensin på høyt...mulig den leverer nok men at dysene ikke klarer å levere all bensinen. kuttinga er visst ikke lett å jukse seg unna i 940:( det beste er vel å koste på seg dyser og en skikkelig bensintrykks regulator, koster litt men motoren blir mye mer holdbar, bruk pengene på tenning og bensin før du kjører på med masse trykk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 jeg chippa bilen min og skrudde opp trykket skulle visk tunne kjøre på ca 1,2 bar. men min kutter ca ved en bar. da fikk jeg vite att dem ikke klarte og fjerne den sperra på min chipp. det er luftmasse meteret som måler att det går for mye luft inn. det kan løses ved og sette på en større tur som gir mere mengde ved lavere trykk. eller sette på 3" lmm og 465 dyser tror jeg det var så blir flowen mindre men den får mere bensin. håper dette kanskje hjelper. eller så har jeg en 945 LT automat delebil om du trenger noe :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_245 Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Problem løst!! Var et ganske stort hull i slangen mellom lmm og turbo... Hullet var på undersiden av slangen, så jeg så det ikke, men kunne stikke inn hele pekefingeren! Tapet midlertidig over hullet, og kuttinga forsvant! Slangen koster forresten 950 kr på volvo:eek: Siter Volvo 945 S 2.3 (1995) B230FK Volvo 244 DL 1975 Volvo 240 GL stv. 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.