Mkalle Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Hvor ille er denne rustskaden her? Er en kanal som går fra aksel til aksel og ca 30 cm innunder bilen. Er dette en bærende konstruksjon? Forøvrig er det bra at det er ille, så ikke vær blyge;) Slik er kanalen som er hel. Begynner å bli rustdannelse på den også. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 er nok vangen du har rust i der ja... er bare en 3'er feil på eu, med kjøre forbud.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 er nok vangen du har rust i der ja... er bare en 3'er feil på eu, med kjøre forbud.. Takker:) Og ja, jeg er faktisk glad for det svaret! Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Er dette på 323Fen din eller en bil du skal kjøpe? Jeg tør påstå at du bare får en toer-feil. Jeg hadde tilsvarende rusthull (eller det ble sånn etter at først NAF-mannen og senere jeg pella på det hjemme) på Volvo 144en min. Bare at min skade var både i bøyen ned fra torpedoen og bakover, i tillegg til i enden som hos deg. Det fikk jeg toer på i tillegg til at jeg mangla noen brøkdeler av gulvet til passasjerene baki. Vangen min målte noe sånt som 60x40mm, så jeg dro på den lokale skraphandlern og kjøpte en halvmeter firkantrør med det tynneste godset han hadde. Riktignok skal man idéelt ikke sammenføye tykke og tynne materialer pga ulik/ujevn gjennombrenning, men må man så må man. :) PS! Jeg kjøpte NYTT stål da.. De selger for http://www.norskstaal.no Jeg skar først vekk litt, og så litt og enda litt til jeg følte at det var gods tykt nok til å få godt feste med sveisen. Alt som er eller ser brunt ut må vekk. Er du usikker tar du litt til. Først flensa jeg av en side så jeg fikk en u-profil. I bøyen lagde jeg bare to passende trekanter siden det var lettere enn å ta ut masse kakestykker og lage en pen bøy. I enden fjerna jeg alt inkl gulvplata, buttsveiste inn en ny lapp på tja.. 5x10cm ? Også husker jeg ikke om jeg smelte på en trekant av u-profilen på samme måte som foran. Du får det godkjent om du vil. Som en verksteddude sa; tør du selv å stå inni bilen og hoppe der du har sveist er det bra nok. :) Fra http://www.vegvesen.no: PKK regelverk Eksempelsamling på bedømming av rustskader Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg