Gå til innhold

varme apprat

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

har du wire, så skal det være 2 wire koblet på "varme-spaken". Den ene går til krana ved varmeregisteret på torpedoveggen, mens den andre går til spjeldet som veksler mellom oppvarmet og kald luft.

På vakum-styring er det i prinsippet likt, logisk nok hehe, bare ventilene er vakum-styrte.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du wire, så skal det være 2 wire koblet på "varme-spaken". Den ene går til krana ved varmeregisteret på torpedoveggen, mens den andre går til spjeldet som veksler mellom oppvarmet og kald luft.

På vakum-styring er det i prinsippet likt, logisk nok hehe, bare ventilene er vakum-styrte.

ok, men det bilde jg oppe der med vri brytere er det vakum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men det bilde jg oppe der med vri brytere er det vakum?

jupp. den med tre "vribrytere" er vakum. Disse panelene kommer gjerne med på biler med A/C også...da med en egen A/C-knapp.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1987 tic som har vakuum (og ac), men den har det gamle bryterpanelet (øvrerste bilde).

På min bil var det en vakuumtank inni frontfangern. Se om du finner den, så vet du ihvertfall om du har vakuumstyrt v.app.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer vakkum tank er bare på turbobiler, slik at ikke hele systemet løper løpskt når en mater på emd ladetrykk.. det panelet med tre runde brytere, er wire, har aldri hørt at en får det med vakkum jeg, men skal ikke påstå noe, men det mitt er hvertfall wire..

*tror det kan bli vanskelig å få det til i 240, men alt går jo, men tid, penger og mengder med arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer vakkum tank er bare på turbobiler, slik at ikke hele systemet løper løpskt når en mater på emd ladetrykk.. det panelet med tre runde brytere, er wire, har aldri hørt at en får det med vakkum jeg, men skal ikke påstå noe, men det mitt er hvertfall wire..

*tror det kan bli vanskelig å få det til i 240, men alt går jo, men tid, penger og mengder med arbeid!

alt går:) ting ser litt anderledes ut når man prøver og finner løsninger =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider