bb^ Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei og hopp! Driver i disse dager og bygger stereo i min nyinnkjøpte golf4. Har skaffet meg en kx33 (2x2ohm)sub samt en vrx 1.500.2 til å drive denne. Hvordan skal jeg koble dette? Er 4 eller 1ohm å foretrekke? Hvordan blir lasten hvis jeg kobler en spole på hver terminal på forsterkeren? Takker for alle svar Andreas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Kobler du ein spole på 2ohm til ein kanal på forsterkeren, blir selfølgeligt lasten 2ohm! Har du 2 spoler på 2ohm og parallellkobler disse, blir lasten 1ohm Ved seriekobling blir lasten 4ohm. Ved brukobling av forsterker (bruker 2 forsterkerkanaler på 1 last) må dei 2 forsterkerene dele på lasten. Har du ein last på 2ohm, så "ser" kvar forsterkerdel ein last på 1ohm So viss du har ein forsterker som er 1ohm stabil og brukobler denne, må ikkje lasten væra mindre enn 2ohm Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 nettop som todleif sier.. om det er en 2 kanaler du har må du ha 1 spole pr. kanal,eller serie kople spolene og kjøre forsterkeren i 4 ohm, men da mister du nok noe effekt. uansett krem produkter. nam :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Dette er en monoblokk! Kobler du en spole til hver utgang får du parallellkobling og 1 ohm. Jeg tror 4 ohm og 500W holder i massevis til vanlig bruk, skal du ha det ekstremt kan du jo prøve 1 ohm, men regner med forsterkeren blir veldig strømtørst da. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Det er en monoblokk ja. Den er nå koblet med en spole pr utgang. Altså 1ohm last ifølge informasjonen ovenfor. Den spiller hardt og brutalt, men det er dynamikk og kontrollert bass jeg sikter etter. Blir nok å koble om denne etterpå. Noen forslag på optimal kasse? Lager denne selv i cnc fres. Har også lagt merke til at man såvidt kan høre høyere frekvenser i sub. Selv om jeg deler ved 80hz (24oct). Vil et subsonic filter til denne ampen fjerne dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaSsKiCkEr Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Et subsonic filter fjerner vel lave frekvenser? ikke høye? Siter Ja Harre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Det er en monoblokk ja. Den er nå koblet med en spole pr utgang. Altså 1ohm last ifølge informasjonen ovenfor. Den spiller hardt og brutalt, men det er dynamikk og kontrollert bass jeg sikter etter. Blir nok å koble om denne etterpå. Noen forslag på optimal kasse? Lager denne selv i cnc fres. Har også lagt merke til at man såvidt kan høre høyere frekvenser i sub. Selv om jeg deler ved 80hz (24oct). Vil et subsonic filter til denne ampen fjerne dette? det fjerner lave frekvenser ja.. du får nok bare dele litt lavere da vettu Selv deler jeg ved 50hz og 18 db hellning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Når jeg snakker høye så mener jeg HØYE, ikke mellom 60 og 80. Vi snakker 200-300hz her. Typ mellomtone som såvidt kan høres i sub. Jeg synes dette er skikkelig snodig, spilleren er av type alpine 9855-r, denne burde vel være av grei kvalitet? Finnes det delefilter extentions til vrx1.500? Da kan jeg heller dele i selve forsterkeren istedet for cdspilleren som tydeligvis ikke holder mål. Signalkabler er av type Audison sonus(1000kr stk) så de burde det ikke utsettes noe på, har 0 problemer med støy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb^ Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Har lest litt på audison's sider nå. For de som har peiling på dette: Er LM24 og et subsonic filter tingen for meg? :helpme: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 du har ikke prøvd å dele brattere på spilleren da? eller er 24 db max? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Sett deling til 63hz 24db/oktav eller 50hz 24db/oktav, da blir det noe annet skal du se :) Du har nå 80hz og slope 4 ikke sant? Så du ikke har gjort noe feil på slope jeg tenker på. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg