bolle100 Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei. Skal ta oppkjøringa i morra, og hadde tenkt å ta med et par kompiser å kjøre til sverige eller danmark. Men det eg lurte på var om det er lov å kjøre i utlandet med det midlertidige førerkortet man får etter oppkjøringa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Du kan kjøre i Danmark, Finland og Sverige også. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bolle100 Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Okay, er du sikker på dette, får eg har sett litt rundt på nette og noen sier det er lov mens andre sier det ikke er lov. Kan vel i verste fall spør på biltilsynet i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Messias Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg fikk beskjed om at dette var mulig når jeg spurte på biltilsynet. Siter [o] '09 BMW E60 520D [x] '00 BMW E46 320i Touring[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Okay, er du sikker på dette, får eg har sett litt rundt på nette og noen sier det er lov mens andre sier det ikke er lov. Kan vel i verste fall spør på biltilsynet i morgen :) Her hos Statens Vegvesen står det om midlertidig kjøretillatelse. Du får samme lappen når du har mistet førerkortet som når du akkurat har avlagt førerprøve. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Det som skjer er at bår du har bestått førerprøven, går du inn til skranken på biltilsynet og ordner førerkort. Da gir damen eller herren deg et midlertidig kort som bare gjelder innenfor Norge. Som regel vil han/hun spørre om det er greit eller om du trenger et som gjelder i Norden. Da svarer du at du skal til sverige eller danmark og du får da ett som gjelder i Norden, sammen med legitimasjon. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Her har jeg visst røyka selv. Tar 24 timers pause. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg