Gå til innhold

Tungstartet når varm!

Ranger emnet


tor_eriko

Anbefalte innlegg

Motoren er en 1.6liter forgasser motor (EZ).

Starter fint og funker som den skal både når den er kald og varm, men problemet er når jeg f.eks; drar inn på butikken å skal kjøre etterpå, så må jeg tørne motoren litt før den ork å starte.

 

Noen som har noe tips på hvorfor den er tungstartet når den er varm?

-86mod Volvo 740 b230e

-97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 1.6liter forgasser motor (EZ).

Starter fint og funker som den skal både når den er kald og varm, men problemet er når jeg f.eks; drar inn på butikken å skal kjøre etterpå, så må jeg tørne motoren litt før den ork å starte.

 

Noen som har noe tips på hvorfor den er tungstartet når den er varm?

 

Jeg tipper på for høyt flottørnivå i forgasseren din.

Altså at mens du kjører så går bensinen til forbrenning, overskuddet går tilbake til tanken, men når du stopper så fylles det opp i flottørkammeret og for lite går i retur.

 

Dermed blir den litt tungstartet når den har stått litt.

Tipper den starter kjempelett igjen hvis den står over natten?

 

Har akkurat samme greia med min, og ifølge Auto-Elektro som justerte min så var det heller lite å gjøre med det, en kunne visstnok senke nivået ved å legge til vekt på flottøren, f,eks ved å smelte på litt plast ved hjelp av loddebolten..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper på for høyt flottørnivå i forgasseren din.

Altså at mens du kjører så går bensinen til forbrenning, overskuddet går tilbake til tanken, men når du stopper så fylles det opp i flottørkammeret og for lite går i retur.

 

Dermed blir den litt tungstartet når den har stått litt.

Tipper den starter kjempelett igjen hvis den står over natten?

 

Har akkurat samme greia med min, og ifølge Auto-Elektro som justerte min så var det heller lite å gjøre med det, en kunne visstnok senke nivået ved å legge til vekt på flottøren, f,eks ved å smelte på litt plast ved hjelp av loddebolten..

 

Hmm!! den starter ved varm motor om jeg stopper og starter den etter kanskje 1-2min, men venter jeg lengre er den blitt tungstartet, men over natta blir den seff lettstartet..

Da e jo bilen kald!

 

Skal ta å studere deleforgassern!!

takker og bukker for hjelp og forslag :D

-86mod Volvo 740 b230e

-97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg starter bilen om morgenen, å den er kald da selfølgeli!

Hva skal turtallet skal ligge på da??

 

Da skal turtallet ligge rundt 11-1200rpm hvis jeg ikke tar feil:)

Du har som meg en Pierburg 2E2 forgasser, og hvis denne ikke er helt frisk så kan du få enten veldig høy tomgang eller veldig lav.

Ikke så lett å bli klok på disse dessverre:)

 

 

sjekk om lambdaen er gåen?

 

Er ikke lambda på disse, forgasser motor:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal turtallet ligge rundt 11-1200rpm hvis jeg ikke tar feil:)

Du har som meg en Pierburg 2E2 forgasser, og hvis denne ikke er helt frisk så kan du få enten veldig høy tomgang eller veldig lav.

Ikke så lett å bli klok på disse dessverre:)

 

Om morgenen når bilen er kald ligg turtallet på rundt 17-1800rpm!! og når den er driftsvarm på 900rpm!! så da er det vel rett.

 

Jepp er en Pierburg 2E2!

-86mod Volvo 740 b230e

-97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår