Gå til innhold

Volvo småtrim!

Ranger emnet


LRD-Bakke

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver å fikler litt med volvoene nå for å gjøre de klare til vinterkjøring.

 

Har en b23 a jeg tenkte jeg skulle sette i k kam og weber gasser på, bare for å få litt mer trøkk en orginalt.

 

Så da har jeg et par spørsmål. K kammen finnes i alle b230k? Jeg hadde planer om å bruke en weber 36/36(samme som sitter på sierra 2,3 v6?) veit den sitter på granada, trur jeg har fått tak i et par stykk nå.

Må jeg dyse om disse for å brukes på en b23a med 398 topp og k kam?

 

Noen som veit om utvekslinga i bakaksel på en automat er lavere?

 

Også lurte jeg på om noen veit om rimelige dempere som er mye stivere enn orginalt. + fjører.

 

Og hvordan tror dere dette vil bli effektmessig?

 

Mange spørsmål på en gang men:)

 

Mvh Ole Martin Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kammene er merket i bakkant med en bokstav som er slått inn i godset..

 

K,D,H,VX og VX3 er vel de org. kammene som er aktuelle for småtrim..

 

Weber 36/36 holder til ca.150 hk. men ang. bestyckning så må gudene vite hva Ford bruker.. Uansett må Weberen justeres etter ditt oppsett hvis du skal få det beste ut av motoren din..

 

Litt kvassere kam og porting+ grenrør/2,5" anlegg så er du vel på grensa for hva en 36/36 på en 2,3l. klarer og det vil bli der effekten stanser opp.. Hvertfall med en 405/531 topp!

 

Hadde heller satt på 2x40 evt. 2x45mm

 

Men som sagt K-kam finner du i B23e sammen med H og D-kam :)

 

Kollevold,pedersen og KG bla. har vel fjærer/dempere for gate og rallybruk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:)

 

åssen kam er det som sitter i b21e da?:)

 

detta er bare en herjebil på jordet, ekke ute etter mer en ca 140-150 hk uansett jeg, så for å bare ha en billig bil er det derfor jeg går for en dobbel 38:)

 

jeg har en volvo med en dobbel 40 weber, som er justert perfekt. Med topp og kam som passer helt topp..og da fliser den mange biler med to doble faktisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:)

 

åssen kam er det som sitter i b21e da?:)

 

detta er bare en herjebil på jordet, ekke ute etter mer en ca 140-150 hk uansett jeg, så for å bare ha en billig bil er det derfor jeg går for en dobbel 38:)

 

jeg har en volvo med en dobbel 40 weber, som er justert perfekt. Med topp og kam som passer helt topp..og da fliser den mange biler med to doble faktisk:)

 

funker den volvo'n din ja ole, hadde folk tenkt mer på justeringene sine dem som har 2 doble kunne det blitt andre boller..

 

men som sakt, skaffer jeg en motor snart så har jeg mest sannsynlig en 36/36 du kan få for en billig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår