Gå til innhold

litt hjelp ang.polish prod. og poleringsmaskin

Ranger emnet


aqua702

Anbefalte innlegg

Må bare si en ting. Det er ikke sikkert du trenger å bruke både Nano og IP.

Nano fjerner endel riper og Swirls, og det er ikke sikkert du trenger å kjøre IP først.

IP etterlater seg en helt grei finnish også.. Så det kan hende det holder med en av de. Men det spørrs på hvordan lakken på bilen din er, og hvor kresen du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna IP PO91E har cut: 3.5 og gloss: 3

Menzerna nano PO106FF har cut: 2.5 og gloss: 5

 

Så IP først med 106 over er en grei kombo, IP er ikke "så" blank når den er ferdig, men som tandis sier er det litt opp til deg hvor nøye/blankt det skal være, men om du tar en av de bør du velge 106FF...

 

 

hva mener du? er det så å forstå at hvis jeg bruker IP over 106,så vil jeg få en mindre blankere bil enn ved å bare bruke 106 ?

 

hvor kresen jeg er? vel. bruker heller 4 timer extra for å få en superblank bil som jeg kommer til å være super fornøyd med. vil ha en så blank/strøken bil som mulig.

 

"Må bare si en ting. Det er ikke sikkert du trenger å bruke både Nano og IP.

Nano fjerner endel riper og Swirls, og det er ikke sikkert du trenger å kjøre IP først.

IP etterlater seg en helt grei finnish også.. Så det kan hende det holder med en av de. Men det spørrs på hvordan lakken på bilen din er, og hvor kresen du er."

 

i lakken er det en masse småriper som jeg irriterer meg over hele tiden, er også masse swirls. kona sier ikke hun legger noe merke til dette, men det gjør jeg. og VIL ha det bort.Ripene kan IKKE kjennes med fingerneglen.

er veeeldig kresen.(er mere kresen på åssen bilen ser ut,enn åssen kona ser ut. hehe)

 

 

nå er også handlelista ferdig, kom gjerne med synspunkter. noe mer jeg trenger, eller noe jeg kan ta bort fra lista?

 

114803.jpeg

 

 

114802.jpeg

 

kan noen være så snill og fortelle meg punkt til punkt, åssen jeg skal gjøre denne poleringsjobben?

 

må bilen være tørr, må bilen vaskes mellom hver gang jeg legger på et nytt produkt, når og hvor lenge må jeg vente før jeg legger på nytt produkt/lag.?

 

åssen gungerer det med moms, må jeg betale for totalsummen( produkter+frakt), eller kun for de produktene jeg kjøper ?

 

er det dumt av meg å gå løs på denne jobben med maskin da jeg aldri har brukt det før?

 

takker så mye for all hjelp jeg har fått her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F"#%. var hos tannlegen i dag. hadde så utrolige smerter..

blir en regning på nesten 10 000... (sånn går det når en ikke har vært der på 10år:tannløs: ).

 

vel vel.. må nok vente litt med lista fra autogeek.

 

siden jeg bare må få beskyttet lakken litt i vinter, så kjøpte jeg noe billig turtle greier i dag.

 

prøvde å legge på litt,fant fort ut at det var for kaldt å stå ute nå(har ikke garasje).

åssen vil det fungere hvis jeg lar en arbeidslampe(halogen, som blir veldig varm) stå på mot bilen, vil det gjøre det noe lettere å få polert bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår