skims Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Håper noen kan hjelpe meg... hvilken sensor/komponent er mest avgjørende for å få riktig mengde drivstoff i forhold til driftstemperatur?? Siter jag gasar tils det rasar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Kan det være lambdasonden, mon tro? Ja, jeg tipper lambdasonden. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Klart at lambdan er viktig, men hvis man skal legge stor vekt på den han sier om driftstemperatur er jo CTSen også viktig. Ingen kaldstartsanrikning uten den. Jeg kjørte en stund med dau lambda for noen uker siden, og bilen gikk helt fint. En svak brennevinslukt fra eksospotta bare:) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Sant som magnul sier her! Et standardsprut vil funke helt fint og på enkelte biler vil man ikke merke noe om lamdaen går. Men om CLT eller vanntemp sensoren ryker får man store problemer! Oftest vil man ikke en gang få start! Dette er jo pga at sprutet har jo sine parametre å gå etter. Og lamdaen har ganske liten påvirkningsevne i forhold til clt. Snakker vi som et måleinstrument er jo leksa en helt annen self. Men tolker ikke spørsmålet dithen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 På kald motor brukes heller ikke lambdasensoren. Vil påstå at luftmassemåler/luftmengdemåler eventuelt anen innretning for å måle mengde innkommende luft er det som er mest kritisk. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 På kald motor brukes heller ikke lambdasensoren. Vil påstå at luftmassemåler/luftmengdemåler eventuelt anen innretning for å måle mengde innkommende luft er det som er mest kritisk. Ja men liten invirkning på driftstempratur da det er det han spør etter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skims Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 kjempe takk for svarene.. nå ble jeg litt mere klokere.. Siter jag gasar tils det rasar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Ja men liten invirkning på driftstempratur da det er det han spør etter Nå vil feil blanding altid ha innvirkning på driftstemperaturen, uansett hva det måtte skyldes. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Nå vil feil blanding altid ha innvirkning på driftstemperaturen, uansett hva det måtte skyldes. Liten innvirkning i forhold til driftstempratur skulle det så! Lmm/map har jo ingenting med blanninga i forhold til driftstempratur å gjøre! les spørsmålet hanns! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.