Gå til innhold

Volvo 244GL Prosjekt Matt Svart

Ranger emnet

Veivalsen

Anbefalte innlegg

Heisann...

Tenkte jeg fikk legge ut noen bilder av Volvo prosjektet mitt. Er første gangen, så tar gjerne imot kritikk ;)

Har egentlig ikke noen andre planer enn å fjerne rust og overhale motoren og lakke den i matt svart. Hadde tenkt til å få inn en b230ft motor/350 chevy, men er ikke akkuratt så rik, så det får bli seinere :)

Sånn her så den hvertfall ut for ett år siden. Skal innrømme at det har tatt sin tid, men regner med å bli ferdig rett etter jul:

Bilde004.jpg

Bilde003.jpg

Bilde005.jpg

Motorrommet:

Volvo240-31Oktober001.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c366/Lotheladus/Volvo240-31Oktober002.jpg

Motorn:

http://i31.photobucket.com/albums/c366/Lotheladus/Volvo240-31Oktober019.jpg

Ribba innvendig, tatt ut ledningsnett osv:

Volvo240-3november013.jpg

Motorn ute:

Volvo240-31Oktober019.jpg

Pussa litt:

Volvo240-31Oktober012.jpg

Lakka med svart matt bengalack i biltema sprøyte:

Volvo240-3november008.jpg

Volvo240-3november009.jpg

Prøvde meg på en dør også for å se åssen det gikk. Ble en flekk der, men brukte ikke grunning, så får gjøre det på nytt:

Volvo240-3november023.jpg

Sveisa nye hjulbuer på begge sider bak, pluss kanalen på høyresiden:

Volvo240-09Januar2007001.jpg

Volvo240-09Januar2007004.jpg

Lakka støtdemperne røde:

Volvo240-09Januar2007003.jpg

Har kommet en god del lengre, men har ikke fått tatt fler bilder med slik ser den hvertfall ut nå i dag (mobil kamera :( )

Bilde074.jpg

Bilde073.jpg

Bilde072.jpg

Håper på å få lakka hvertfall karrosseriet som det er nå ganske snart. Må bare ha mer tynner, bengalack og grunning ;P Så har jeg fått i nytt ledningsnett og pakningssett til motoren, så må prøve å få start på den. Etter det er det bare det helvette med å koble det lednings greiene inni og få inn interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ca samme stil som meg du.. :p

Uansett, synd du bruker benga.. Angrer litt på at jeg også brukte benga, men som du sa, man er ikke akkurat rik, å da er jo benga det beste alternativet.. Lastebillakk er ikke så mye dyrere enn benga egentlig. Kan jo også gå til et lakkverksted å høre om dem har noe feilblanda lakk du kan få.. Men sjansen for at det er matt svart blir vel en annen sak.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare på å puss ned bilen før du evt legger benga på.. Det gjorde ikke jeg, å den begynner å flasse av enkelte plasser nå. Spess på taket. Minusene med benga er at du ikke kan legge annen lakk oppå igjen, da det kommer til å koke. Skal du omlakkere må bilen pusses ned slik at ALL benga er borte. Andre minuset er at du må pusse godt ned først. (Må pusses ned uansett lakk, men.. :P)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider