Gå til innhold

Problem med dumpventil på 940?

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Min motor funker "nesten" optimalt.Motoren får litt for mye etter harde pådrag,men ikke så mye at den dabber av og stopper osv.Tenkte å ta litt bilder etter at jeg har fiksa opp litt i motor rommet å fått monter en bedre dump.Hvis det ikke funker perfekt med den dumpen har jeg lite tro på at det funker med noen som helst dump. Da med vikingchip. Har ikke testa med andre chip'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det som gjelder er å ha en dump som holder helt tett, og med _stram_ fjær optimalt så stram at den ikke klarer åpne før en lader sånn 0.6-0.7.. er som sagt ingen optimal plassering, er flere teorier, og det er faktiskt ingenting som er rett.. blir et kompromis, som ikke jeg har hode til å regne ut hva som blir mest optimalt, er vannvittig mye som spiller inn egentlig, men for de aller fleste har det minimalt og si, spesielt om en bare "vil ha dumpventil", da kan du sette den akkurat der du syns det ser best ut/er lettest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som gjelder er å ha en dump som holder helt tett, og med _stram_ fjær optimalt så stram at den ikke klarer åpne før en lader sånn 0.6-0.7.. er som sagt ingen optimal plassering, er flere teorier, og det er faktiskt ingenting som er rett.. blir et kompromis, som ikke jeg har hode til å regne ut hva som blir mest optimalt, er vannvittig mye som spiller inn egentlig, men for de aller fleste har det minimalt og si, spesielt om en bare "vil ha dumpventil", da kan du sette den akkurat der du syns det ser best ut/er lettest..

 

Har bare en liten tilføying her.

pass på at den er et godt stykke unna varmekilder.. 15cm pluss.

er ikke store farene på 940.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motor funker "nesten" optimalt.Motoren får litt for mye etter harde pådrag,men ikke så mye at den dabber av og stopper osv.Tenkte å ta litt bilder etter at jeg har fiksa opp litt i motor rommet å fått monter en bedre dump.Hvis det ikke funker perfekt med den dumpen har jeg lite tro på at det funker med noen som helst dump. Da med vikingchip. Har ikke testa med andre chip'er.

 

Hvem dumpventil er det du har kjørt med, og hvem har du planer om å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem dumpventil ? :P En billig kopi uten resirk.Henger seg opp i ny og ned også. Jeg skal kjøpe den samme som du tenkte å kjøpe.

 

Aha..

Du må ikke glemme og si ifra åssen det funker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i denne tråden, alle ideene, alle kompisene osv osv..

 

Ingen her som kan legge ut bilder av en korrekt montert dumpventil?

-Som er montert på deres bil nå, og som fungerer optimalt,, ingen fusking hverken på tomgang eller Pedal To The Metal..

-Gjerne legge ved litt spec om motor og type Dump.

 

Vurderer selv og montere, men e liksom ingen som har et klart svar på hvordan det skal gjøres.

 

så fort jeg får rota meg til og montere på min, så skal jeg legge ut bilder. Vet jo ikke enda om det vil fungere optimalt da, men det finner man ut :D

Jeg vet ikke noe om ultimate plassering, men som sagt tidligere i denne tråden, så spurte jeg pedersens-racing om hvor dumpventilen skulle monteres, og svaret jeg fikk var da: "Dumpventilen skal så nærme innsuget som mulig"

 

Jeg har planer om en JBR-K25 dump, samme som "VolvoBændik" driver og skal innstalere.

 

Finner den på: http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
så fort jeg får rota meg til og montere på min, så skal jeg legge ut bilder. Vet jo ikke enda om det vil fungere optimalt da, men det finner man ut :D

Jeg vet ikke noe om ultimate plassering, men som sagt tidligere i denne tråden, så spurte jeg pedersens-racing om hvor dumpventilen skulle monteres, og svaret jeg fikk var da: "Dumpventilen skal så nærme innsuget som mulig"

 

Jeg har planer om en JBR-K25 dump, samme som "VolvoBændik" driver og skal innstalere.

 

Finner den på: Pedersens Racing - JBR

 

fått montert? savner bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått montert? savner bilder :P

 

har ikke fått rota meg til det.

Og siden jeg mangler ALT av transportmiddler på vinterstid, botsett fra buss og foreldre, så er det værre..:P

Var og kjørte i romjula (isbane), og holder på litt med montering av seter nå.

Får se når jeg får tid og mulighet ;P

 

Veit ikke om penga rekker enda heller, skal ha bilen og førarkort, det blir fort noen kroner.

Tar ett steg av gangen :D

 

Men om noen andre har bilder og løsninger av dumpventilmontering på Volvo så legg gjerne inn det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har jeg fått "kjøpt" bilen. hehe og fått litt oversikt over penger. kommer forhåpentligvis dump før juni. og det blir en K25 som jeg har snakka om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

hvordan har dette gått? jeg har hatt akkurat samme plan (K25) og lurer fælt på hvordan dette skal gå?

 

ettersom jeg har skjønt det, hvis du har en B230FK og vil ha JBR K25 så må du blinde den originale ventilen, montere dumpen mellom innsuget og IC med en silikon T stykke, dra vakum fra innsuget og på toppen av dumpventilen. Men returslangen? skal den inne på luftfilter røret (rett ved LMM) ??

 

Chip og justerbar wastegate bør vel være en forutsetning? Jeg har en 1998 modell 940 og motorommet mitt er litt andeledes enn turbokassa sitt

Audi A4 B5 1,6 1995

 

X: BMW 520i E34 24V 1991

X: Volvo 945 LT 1998

X: Ford Escort XR3i 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig som du sier. hvis du skal ha resirk så skal resirk slangen inn på "innsugsslangen" til turboen ETTER LMM. jeg har ikke prøvd/lagt opp resirk enda, men du kan jo se åssen jeg har gjort det. si ifra åssen det blir med resirk da

 

 

her er et bilde av motoren min:

 

DSC00010.jpg

 

ser ikke den ene slangen så lett men du skjønner vel greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår