Gå til innhold

Problem med dumpventil på 940?

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja motoren dauet når eg tok inn clutchen i kryss og sånt. Ikkje hele tiden, men en gang i blant.

 

det hender det motor min gjør og.. etter turbobytte så er det noen ganger at det skjer, når man clutcher ut slik at den når tomgang..

hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil er det nok pga dumpen. Eller rettere sagt fordi dumpen slipper ut luft som er målt men motorstyringen pøser på med bensin. Du har ikkje en liten luft lekkasje eller noe sånt?

 

vet ikke.. får sjekke det i morra ;) noen andre ting enn for feit blanding det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs hele det der problemet enkelt ved å kjøpe hvilken som helst dump,stram fjera slik at vacumet ikke klarer å dra opp stempelet og flytt LMM slik at den står ETTER dumpventilen :) Det er dokumentert også på bilforumet at dette er fult mulig for de som skulle mene noe annet.

 

EDIT : ikke bruk mye penger på en dump med stram fjær hvis du allerede har lite penger. Bare å shimse fjæra slik at den blir stram nok.

 

Uhm, dokumentert? Denne dokumentasjonen kunne ha vært interessant å se :)

 

Hvis noen skriver noe på forumet, som dem mener er sant, sier du da at du kan "dokumentere" pga at det står her?

 

Luftmassemåler er ikke beregnet for å stå under trykk.

Den er beregnet for å måle luft-temperatur og luft-mengde før turbo og ic, og at lufta har atmosfærisk trykk.

Tviler også på at den tåler trykket, har lest folk sier at lokket spretter av.

 

Legg merke til at jeg skrev at jeg "har lest det", jeg skriver ikke at jeg kan dokumentere det på siste linje.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, dokumentert? Denne dokumentasjonen kunne ha vært interessant å se :)

 

Hvis noen skriver noe på forumet, som dem mener er sant, sier du da at du kan "dokumentere" pga at det står her?

 

Luftmassemåler er ikke beregnet for å stå under trykk.

Den er beregnet for å måle luft-temperatur før turbo og ic, og at lufta har atmosfærisk trykk.

Tviler også på at den tåler trykket, har lest folk sier at lokket spretter av.

 

Legg merke til at jeg skrev at jeg "har lest det", jeg skriver ikke at jeg kan dokumentere det på siste linje.

 

takker for info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde262.jpg[/img]

 

her har du en grei løsning da;) Fungerer helt optimalt:)

 

tåler LMM dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåler LMM dette da?

 

Lmm tåler dette, spørsmålet er bare hvor lenge. Kjenner flere som har gjort det samme og det funker bare en stund. Hvis du tar av slangen som går fra IC til innsug vil du se at det er en del oljesøl inni der pga avluftinga til oljen. Følertrådene i lmm tåler ikke oljesøl eller turbotrykk over tid selv om det kanskje funker fint ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at den måler de rette verdiene?

Tror du ikke ingeniørene som skapte motorstyringa/motoren ville ha satt lmm på trykksiden hvis den var laga for det?

 

du har ett poeng der ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med dette i 2mnd jeg nå, uten problemer;) Å hvis det sku gå en LMM, er det flere å få tak i;) Man slipper ihvertfall att motoren drukner i bensin å ugjevn gange...

 

joda, hvis man på liv og død skal kjøre med åpen dump er dette sikkert en kurant løsning hvis man har god tilgang på luftmengdemålere.(som forresten koster fra 1500.- og oppover) Hvis man klarer seg uten lyden fra dumpen kan man helt fint kjøre uten eller kjøpe en resirk ventil og slippe evt. extra kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt nå i 2 år med åpen dump, helt uten problemer. hemmligheten bak dette er å ikke bruke chip, men heller få omprogramert hjernen og tenningsboks etter spec på lmm dyser bensintrykk osv. Det eneste jeg merker etter å ha gassa på litt og lufta ut en del lmm målt ubrukt luft, er litt små puttring i potta.:volvopower:

 

Det med lmm etter turbo er ikke en god ide da en lmm måler hastigheten på lufta som går igjennom den, og megden blir utregnet ut i fra diameteren på røret den sitter i. Denne utregningen er basert på at lufta som går igjennom er under en atmosfæres trykk. Det er ikke lufta på andre siden av turbon og da vil lmm måle feil og blandingen blir mager. Det er ikke sikkert du vil merke så mye til det under moderate ladetrykk, men ved høye ladetrykk så er ikke dette bra.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, dokumentert? Denne dokumentasjonen kunne ha vært interessant å se :)

 

Hvis noen skriver noe på forumet, som dem mener er sant, sier du da at du kan "dokumentere" pga at det står her?

 

Luftmassemåler er ikke beregnet for å stå under trykk.

Den er beregnet for å måle luft-temperatur og luft-mengde før turbo og ic, og at lufta har atmosfærisk trykk.

Tviler også på at den tåler trykket, har lest folk sier at lokket spretter av.

 

Legg merke til at jeg skrev at jeg "har lest det", jeg skriver ikke at jeg kan dokumentere det på siste linje.

 

Det var da litt av en krangle fant da. Sikkert moro å. Nok om det. Jeg sikter til en ombyggings tråd fra FB til FK der trådstarter forteller om sine erfaringer med akkurat dette. Mange som har kjørt med LMM nær innsuget og har gode erfaringer med dette.Jeg har det også sånn,og det har fungert perfekt til meg,uten noen lokk som spretter av osv. Nå kommer du antageligvis til å si at lokket ikke har blitt ødelagt fordi jeg ikke lader noe,men det kan jeg si deg at jeg gjør. Synes trådstarter bør få velge selv om han vil prøve denne løsningen eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår