Gå til innhold

Problem med dumpventil på 940?

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Får ikke skade hvis du kjører på orginalt ladetrykk nei.Men jeg ville IKKE kjørt på 0.9 bars trykk over lang tid uten dump.

 

det er en StageII turbo, hvor det sto i papirene at det ikke var nødvendig med dump da.

 

ser ut som det kan bli litt tricky med dumpventil av resirk typen. Pga resirk slangen blir vanskeløig å få festa mellom turbo og LMM. (se bilder side 4 i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er HELT kurant å kjøre uten form for dump.. eneste er et par biler her i område som har fått litt samme effekten som dump, at den drukner litt vekk når en slepper opp brått..men er kun om en tar inn klutsjen, så er ingen problem å kjøre fordi om..såsant man ikke mater inn mot et kryss for så å bråstoppe.. dette er biler med vikiing chip da.. jeg hadde bsr

 

Ah, så bsr chip er hemmeligheten?!

Hehe, var bra du sa det.. For det har irritert meg grønn at jeg ikke fant ut hvorfor det går på noen biler, og andre ikke. :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, virker nesten sånn ja:p har prøvd på to biler med viking, å begge de blir sinna, men min funka helt 100..

 

stage2 turbo? hva slags turbo er det egentlig du har handla?

 

er en bytte turbo fra GIK. Mener å huske detta er en Garret turbo.

fulgte med bla. K&N filter og ship.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en StageII turbo, hvor det sto i papirene at det ikke var nødvendig med dump da.

 

ser ut som det kan bli litt tricky med dumpventil av resirk typen. Pga resirk slangen blir vanskeløig å få festa mellom turbo og LMM. (se bilder side 4 i tråden)

 

 

Vanskelig å feste? :S Det er jo til sånt man har hjerneceller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å feste? :S Det er jo til sånt man har hjerneceller :)

 

hva slags løsning tenker du å ha da?

 

er kort slange, med god vri på. Så jeg er veldig usikker på det.

 

i210953392_80991_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh, forstår ikke hva dere er igang med jeg...

hva betalte du igrunnen for denne festpakka her da?

 

driver og vurderer dumpventil på 940'in.. det er det som skjer:P

 

er ikke 100% sikker, men tror det var rundt 10 lapper. og sendte inn orginalturboen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville tro dette er en mitsu td04 18T.

GIK selger de, bolt on, gode for ca 300HK

Men de har Garret også, men de krever modifisering av litt småtteri.

 

mener ganske bestemt og huske at det står Garret på turboen. hehe

modifisering.. hmm nja.. måtte ha noen adaptere til olje og vann, nytt olje-returrør, innsats K&N filter, også chip'en som fulgte med da. bortsett fra det var det ikke noe.

var det dette du tenkte på?

 

hvist den lyden er så grusomt viktig, så kjøp bare et åpent filter også får du med lyd på kjøpet.

 

detta er ikke noe sånn liv og død, men er jo litt fres i bilen nå, så syntes det hadde passa med litt dump når man gasser på litt. hehe

syntes det er litt harry/rånete og ha 100% plystring hele tia. vær eneste gang man slipper gassen, men om man klemmer på litt, så er det jo positivt med dump og høres ikke så gæli ut..

 

Tør ikke risikere motor ved å kjøre med åpent filter elns..:P

blir det forresten noen lyder fra resirk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale resirk ventilen lager mye lyd den, så lenge du har åpent filter vel å merke. Blir vel noenlunde likt med ettermontert resirk. Hvordan er et åpent kn-filter verre for motor enn et kn-innsats filter?

 

det er jo som sagt en del mer åpent :P hehe

snakka med noen som kan litt, de mente at det var bedre og borre noen hull i luftboksen enn å sette på universal/åpent filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du først skal ha deg nytt luft filter,tar det deg 2 min å byttet til en slange som har en annen vinkel enn den som orginalt går til luft filteret..Da kan du tilpasse det slik at slangen fra resirk. får minst muli vri å bla bla bla :) Dette er jo barnemat

 

har ingen planer om nytt luftfilter da men.

har bytta ut orginale med k&n filteret som fulgte med. det skal egentlig holde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår