Gå til innhold

Problem med dumpventil på 940?

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Den org. dumpen slipper bare smygere og trenger derfor ekstremt lite utblåsningshull.. her snakker vi nano og molekylnivå på samme tid :)

 

Er vel innbygde kanaler i kompressorhuset som leder overskuddslufta inn på sugesiden av impellern..

 

impellern?

det er ingen måte å få mer utbytte av den?

hører den når jeg kjører, men skulle hatt littegranne til. er litt for mute, tykker jag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Impellern er den vifta som snurrer fort fort inni turboen..

 

Altså den du ser når du titter rett inn i åpningen fram der slangen fra luftfilteret sitter..

 

åjaja.. skjønner.. turbin eller hva det kalles:p hehe eller bare vifta. da veit jeg fagnavnet på den :D hehe

 

Men det er ingen "plate"/skive eller noe lignende som ligger der som man bytter ut med dumplokk, som evt kan fjernes, slik at man får mer ut av org dumpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe som jeg har sagt tidligere, jeg er ikke opphengt i lyden, er ikke begeistra for ultra råning. men siden det er litt trøkk i bilen nå, så syntes jeg det hadde vært passende med litt ekstra plystring når jeg gasser litt:P men ved vanlig kjøring, så vil det bli for dumt syntes jeg. passer ikke inn og ha opp til 2000rpm også ved clutching til f.eks. lyskryss i byen, så hører man: tssshhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bytter ut dumpen med et blindlokk (dumplokk) får du hvertfall tøff lyd og ikke den puff Jaapse lyden.

 

Som sagt det med plassering av dumpen skulle jeg gjerne sett dokumentert, og at du kan motbevise stort sett alle dumpfrabrikatenes egne tester.

 

MEN som sagt, det er ikke noe problem og sette dump på 940 om den er korrekt justert.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bytter ut dumpen med et blindlokk (dumplokk) får du hvertfall tøff lyd og ikke den puff Jaapse lyden.

 

Som sagt det med plassering av dumpen skulle jeg gjerne sett dokumentert, og at du kan motbevise stort sett alle dumpfrabrikatenes egne tester.

 

MEN som sagt, det er ikke noe problem og sette dump på 940 om den er korrekt justert.

 

Hvordan tøff lyd blir det? Da går vel alt trykk til surge på turbo da? Så det er den lyden du tenker på?

For gjør ikke dumplokket at dumpventilen bli blokkert?

 

Jeg har en mail fra pedersen-racing hvor de har skrevet at dumpventilen skal plasseres så nærme innsuget som mulig. Om det var sånn type dokumentasjon du mente?

Prøver ikek å motbevise noe som helst. bare sier noe jeg har spurt om og fått svar fra folk som skal ha litt peiling liksom:P

Så du vet det sier ikke jeg noe jeg tenker :P hehe :D sier ting jeg har spurt ogå ftt svar på av folk som liksom skal kunen det. hehe

 

er det vanskelig å få den 100% riktig justert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unskyld meg, men er DETTE det du reffererer til "alle dumpfabrikatenes tester"? de skriver jo selv at dette er en helt enkel guide, der de ikke går i dybden.. bare en forklaring for de osm ikke er så inni hva en dump er/hva den gjør/hvorfor.. vil påstå at dette her er litt mer i dybden, og når du reffererte til tester så hadde jo jeg sett frem til noe litt annet enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jbraceparts.se/guide/

 

 

Les denne her. står alt du trenger og vite om produktene fra Pedersen.

 

og lyden klarer jeg ikke beskrive med ord. skal se om jeg finner noen klipp på nett.

 

Her er en video av JBR-A25. Har ikke klart og finne en av K25, men det vil jo bli noe alla det samma da konstruksjonen er lik, bortsett fra at 50% går i resirk på K25.

 

Nederst til venstre på denne siden:

http://www.jbraceparts.se/JBR-A25.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unskyld meg, men er DETTE det du reffererer til "alle dumpfabrikatenes tester"? de skriver jo selv at dette er en helt enkel guide, der de ikke går i dybden.. bare en forklaring for de osm ikke er så inni hva en dump er/hva den gjør/hvorfor.. vil påstå at dette her er litt mer i dybden, og når du reffererte til tester så hadde jo jeg sett frem til noe litt annet enn dette!

 

det er jeg enig i. Han må kunne dokumentere det HAN sier.

ikke bare vi som skal dokumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger denne død.

 

Dump ventil funker på 940, men krever korrekt justering.

Plasseres etter skjønn mellom spjell og turbo, men vekk fra varmekilder eller skjermes fra varme.

 

så kan dere vurdere selv hvor dere vil slippe ut trykket, før eller etter ic som kjøler luft.

 

Jeg har mine teorier, og leste dokumenter.

dere har deres.

 

Uansett spiller det ikke spessielt stor rolle ved slike effektuttak, og ladetrykk. Men det vil virke og det vil komme lyd.

 

Beklager hvis jeg har klart og irritere noen, men syntes det er litt gøy når folk hisser seg opp. (har vel lett for og fyre oppunder da)

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel igrunnen du den som har hissa deg mest opp i denne diskusjonen da? og det er du som kommer og later som om du har monopol på hele dumpventilvettet, men når alt kommer til stykket er det jo kun tomme teorier og meninger du sitter med.. gi beskjed da om du finner igjen disse dokumentene, der fabrikater har testa oav..hadde vært morro og fått sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i denne tråden, alle ideene, alle kompisene osv osv..

 

Ingen her som kan legge ut bilder av en korrekt montert dumpventil?

-Som er montert på deres bil nå, og som fungerer optimalt,, ingen fusking hverken på tomgang eller Pedal To The Metal..

-Gjerne legge ved litt spec om motor og type Dump.

 

Vurderer selv og montere, men e liksom ingen som har et klart svar på hvordan det skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår