Gå til innhold

27mm Whiteline swaybar, for mye?

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Dere oppgradere noen ganger til 25mm stabstag foran. Hvordan tror dere det blir med 27mm? mer understyrt?

 

arb1ew6.jpg

 

Til 300 serien er eneste valgmulighetene 27mm, så lurer litt på å kjøpe dette da jeg trenger å ha en stivere bil.

 

Få som har disse på 300 serien så derfor jeg spør her siden dere har mere valgmuligheter og har sett flere med 25mm stabstag. Håper dere kan gi meg litt pointers, har ikke lyst på en understyrt bil heller

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke stag bak på 300 serien! Så der blir det kanskje noe selvlagd mellom tårnene.

 

Gjør ikkeno at den er litt understyrt, bare ikke alt for mye. Steller opp før svingen uansett..

 

Juster spissinga foran litt negativ. Slik at de skrever litt mot kjøreretningen. Da vil bilen bli noe mer overstyrt og lettere og legge ut i slædd. Funker fett på min 360.:yodude:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke en bil som er overstyrt for å slædde\drifte, får ræva ut før svingen uansett, enten ved hjel av brekk, låsing av hjul ved hjelp av nedgiring, clusth kick eller å flikke bilen\skifte vekten.. Men det jeg trenger er en stivere bil, som jeg klarer å lese, nå er alt så mykt å det vrir å vender seg, så det var rimelig jævlig å håntere på tørra

 

Kommer til å ha nye og stivere fjærer før neste sesong også.(har lesjefjørs 240 bakfjærer nå, men er ikke stivt nok)

Tror det staget vil hjelpe?

 

 

Juster spissinga foran litt negativ. Slik at de skrever litt mot kjøreretningen. Da vil bilen bli noe mer overstyrt og lettere og legge ut i slædd. Funker fett på min 360.:yodude:

 

Hehe, har ikke gjort det, men min fungerer ganske greit selv på tørra og det uten diff... Fra gardemoen:

DSCF3123.jpg

 

høhø:

DSC_0110.jpg

 

Som dere ser så fungerer det jo litt, men vil at det skal bli bedre!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikdev: Du får finne ut av tykkelsen på godset i det Whiteline staget. Jeg kommenterte det at lille pinglete Corollaen min har mye grøvre mellomaksel (type 3" sized) enn 240. Da nevnte en kompis det med godset. Er også rimelig grove stag på Toyotaer generelt. Så er ikke sikkert 27mm er så fordømt stivt. Du får sende en mail til Whiteline og høre. Både om godset og om hva staget er laget for. Fast road/trackday/racing etc.

 

Forøvrig ville jeg ha spurt meg frem i rallycrossmiljøet og andre steder hvor 340/360 ble brukt på asfalt. Da får du kanskje relevante svar på mods av chassis og understell. Lykke til med prosjektet, gleder meg til våren. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble bladfjærer vil hjelpe det, men Dai på volvo300mania selger justerbare bakdemper dempere, som jeg har tenkt å handle

 

 

Skal forhøre meg litt i rallycross miljøet, Skody. Burde ha tenkt på det sjøl....

 

stabstagene whiteline selger til 240 er 22m tykke.

 

Men er en som har prøvd det på sin, og det ble litt mer understyrt. Men hans erfaringer er ellers gode:

 

Car sits much flatter thru the turns, you can feel that it tends to understeer a little more thru the middle of the corner, but it feels more responsive on the way in, and because it stays flatter i'm not locking the inside rear on the way in under brakes, as it still has some weight on it, and can get the power on earlier, which in turn leads to some oversteer on the exit.

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår