volvo@gutten Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 hallo jeg har satt in 2 stykk fia godkjente bøttestoler av merket cobra men årstallene på stolene er 2005. noen som veit hvordan dem er og få godkent i en volvo 244? festene har jeg laget selv. får man i det hele tat godkjent dem? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Jeg ville ikke stolt på svarene du eventuelt får her. Det er uansett Statens Vegvesen som bestemmer til slutt, så det lureste er å spørre dem direkte. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Mener at den godkjenninga på stolene ikke har noe å si på vei..? Bare på bane..? Vet ikke jeg. Er bare noe jeg har hørt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 om de er fia eller ikke trur jeg ikke har noe å si.. om du ikke skal kjøre rally osv med den da:P Er vel tuv godkjenning som gjelder da det er snak om gateregga biler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 er ikke tuv på stoler, fia dato er kun om du kjører løp ala bilcross, rally osv. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Du skal ha dem i vognkortet bare? Eller? Hvis du skal ha det i vognkortet behøves ikke TÜV-dokumentasjon fra produsent. De vil gjøre en inspeksjon for å se at arbeidet er "tilfredsstillende utført". Dette kan jo så klart ha regionale varianter, og avhenger sikkert av dagsformen på den du møter. :) Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 TÜV er et tysk sertifiseringsselskap. Hvis TÜV har godkjent noen stoler, så er de bra nok i forhold til et visst regelverk. TÜV kan sertifisere mye rart, men det er alltid opp til norske myndigheter om de vil gå god for TÜV sin sertifisering. Statens Vegvesen har gjort det litt enkelt for seg selv. De stoler på TÜV som kontrollør på enkelte områder. Det mest kjente er sikkert senkesett. Er det bra nok for TÜV, så er det også bra nok for Statens Vegvesen. Da gidder ikke de å sjekke det selv. Den samme posisjonen har neppe FIA, så da må det godkjennes individuelt hos Statens Vegvesen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg