Gå til innhold

bytte håndtak på golf

Ranger emnet

Aron88

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bytte håndtak på zweiter golfen min, har kjøpt "golf 3" håndtak som skal vistnok skal passe rett på, men og selvfølgelig møtte jeg på et problem : bh : Noen som kan hjelpe meg her?

skrur jeg den skikkelig til så blir den sånn som dette:

IMAGE_097.jpg

og når den er skrudd til så går det ikke å trekke i håndtaket. Når jeg ikke skrur den så hardt til følger håndtaket etter når jeg drar..hva gjør jeg galt?: klø :: bh :

her er et bilde av hele:

IMAGE_098.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje skrua på baksida er for lang, slik at når du drar til vil ikke dørhåndtaket gå helt inn til?

Jeg har ikke bytta til slike håndtak før, men når du ikke skrur til håndtaket, men bare legger det inntil, går det helt inntil? Om det ikke går plant med døren selv når ikke skruene er strammet bak, er det jo tydelig at hullet til låsen etc skulle vært litt større enn det egentlig er. Frem med baufila! ;)

Eventuelt, gjør som meg, og drit i hele håndtaket ;)

lrg-306-img_2898.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som mest sansynlig er greia da, er at når du skrur til, så blir stramminga feil, slik at håndtaket buer. Prøv å stram til med 2-4 ekstra skiver på baksiden, og se om den fortsatt buer. Om det skulle være at du er redd for at hvis du ikke strammer hardt nok til, så bytt over til en mutter med nylon inni, slik at du ikke trenger å stramme til like mye.

Eventuelt kjør på med en ekstra gummipakning på utsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på hoggern, og ta av på en golf fra før :) Men som jeg sier, slip vekk 1cm på lås-siden, så er jeg sikker på at du ikke vil få det samme problemet. Når du strammer, drar du til håndtakene, og de blir spent i midten, pga det er for liten avstand mellom festene på håndtaket, og hullene som er laget på golf 2 døra. Dette er hvertfall mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde samme feilen på min bil, problemet er, jeg brukte den orginale låsesylinderen og skruen fra et Golf 2 Dørhåndtak, dette går ikke, for det første så er sylinderen for lang, skruen har heller ikke rett lengde, det som skjedde hos meg her var at håndtaket ble stritt og hang seg opp når skruen var strammet til, og ikke gikk det ann å låse døra me nøkkel heller, nettopp fordi sylinderen var for lang og enden på denne fikk ikke lagt press på "låsetappen" i døra, det jeg gjorde var å kikke i eskene mine en gang til så håndtakene kom i, der lå det 2 stk. sylindere og 2 stk. skruer, brukte disse og det ble PERFECT! :D

Lykke til ;)

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..tusen takk! Men jeg la også merke til at det ikke kom med skruer nå. Lett irritert, men sendte folka som jeg kjøpte det hos en mail.

MEN, uansett..etter å ha brukte skallen min litt tenkte jeg at jeg skal jo ha old skool på bilen.. Små fangere, felger med kant, osv..da funker 3'er håndtak dårlig..:P

noen som evnt veit hvor jeg kan finne chroma 2'er håndtak og speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider