Gå til innhold

Hvordan er det med A3 og høyt kilometer tall?

Ranger emnet

M3NTAL

Anbefalte innlegg

Har gått rundt og tenkt på bilkjøp i snart et halvt år nå, så først på Golf IV men etter å ha prøvekjørt en A3 1.8T er VW glemt.

Greia er at jeg er student, lever på kun stipend og lån. Vil helst ikke kjøpe katta i sekken og måtte bruke altfor mye penger på

unødvendige reparasjoner.

Har sett litt på Audi 1.8T og lurer på hva slags erfaringer folk har med denne motoren og høye kilometer tall (140-160 000). Hva slags kostnader burde jeg regne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student er kanskje ikke Audi det smarteste valget..

Selv er jeg lærling.. Audi er ikke billig:S

Årsavgift, dekk, deler, forsikring, avdrag på lån, bensin, service (olje, filter, tennplugger ++ om du gjør alt selv)..

Om du er student uten inntekt, og absolutt må ha en bil som sparker litt.. Så vil jeg anbefale Golf mk2 Gti.

Golf mk2: 139hk / 950-1000kg

Audi A3: 150hk / 1100-1200kg

sånn ca..

Mye mer sjarm med en clean MK2 med Rallye-front og 90'fangere;)

Men langt fra samme komfort og kjøreegenskaper..

Mye billigere i det minste:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere svarte så fort :)

Lån er ikke noe problem, har penger spart opp + lønn fra jobbing i sommer. Resterende blir dekket av foreldrene mine.

Burde vel legge til at jeg studerer i Polen, bilen skal være noe jeg og dama skal bruke her, derfor jeg vil helst ha en litt nyere bil med tanke på komfort og sikkerhet (mest på grunn av det siste).

Hvor mye har du sånn ca i kostnader på bilen i året? Med tanke på service/deler/forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider