Gå til innhold

Kjøre med kraftig stabstag foran! Understyring? Bakdel eller fordel?

Ranger emnet

Nikdev

Anbefalte innlegg

Hei

I desperasjonen i få bilen min stivere har jeg funnet ut at Whiteline selger 27mm stabstag til bilen min.

arb1ew6.jpg

240 gjengen oppgraderer gjerne til 25mm foran og bak. Jeg har ikke stag bak på min 360

Jeg ser for meg at bilen vil da bli noe mer understryrt med stabstaget, men samtidig stivere og kanskje også lettere og konntrollere?

forestiller meg at det ikke gjør noe at den er litt understyrt, da jeg uansett vil få sleng\sette opp bilen før svingen, hva tror dere?

Ett sammendrag fra en som har det montert:

Car sits much flatter thru the turns, you can feel that it tends to understeer a little more thru the middle of the corner, but it feels more responsive on the way in, and because it stays flatter i'm not locking the inside rear on the way in under brakes, as it still has some weight on it, and can get the power on earlier, which in turn leads to some oversteer on the exit.

Er det verdt det?

Er ett budsjettbygge dette, men ett sånt stag er ikke ille dyrt under 2k med frakt.

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne tabellen i en trimming bok. Den er delt inn i høyre å venstre del, altså om du vil ha mer overstyring til venstre og motsatt. Da ser du , som du sier at hvis du vil ha mer overstyring, skal du ha mindre stab stag foran(eller større bak)

Mer Overstyring /________________Mer Understyring /

Mindre Understyring.______________Mindre Overstyring.

Foran___Bak_____________________Foran___Bak

+_______-_________Dekktrykk _____-_______+

+_______-_________Dekkbredde____-_______+

+_______-_________Felg__________-_______+

+_______-_________Sporvidde______-_______+

-_______+_________Camber________+_______-

-_______+_________Stab. Stag_____+_______-

-_______+_________Støtdemper_____+_______-

Når det er sagt, har jeg akkurat same erfaring som deg: gikk opp foran fra 24 til 28 mm, og den ble faktisk mer overstyrt. Trolig pga av de tinga som du nevner.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider