Gå til innhold

Daniils VW Golf II GTi 8v!

Ranger emnet

Daniil

Anbefalte innlegg

Hey folkens. Jeg har hengt rundt på forumet her lenge, og jeg har sett mye på trådene over proskjekter. Mange syntes det er knall med innspill på diverse ting, tilbakemeldinger o.l.

Jeg har valgt en litt annen vri. Jeg har ikke gått ut med noen info om hva jeg har bedrevet de 3 siste mndene med, men det har altså vært å bygge om en Golf :)

Jeg melder meg inn i klubben til Ghost. Jeg bygger litt annerledes, jeg bygger det slik jeg selv vil ha det. Lest gjennom tråden hans nå, og vi har valgt så og si samme stil hele veien, arti :)

Nå tenkte jeg det var på tide å si hei til folket, og vise dere hva jeg har gjort så langt hvertfall. Det er ikke mye som gjenstår på bilen, og den får skilter til Tirsdag 23.10 :)

Det som gjenstår er:

- Lakkere ny bakfanger når jeg får den.

- Sette inn angel eyes frontlykter og klare bakglass når jeg får de.

- Sette inn interiør pakka fra Simoni Racing når jeg får den fra http://www.czt.no (seter, ratt osv).

- Lakkere over et par ting på nytt som ikke ble best.

- Sikkert noen småting her og der :)

Under kommer noen bilder av utviklingen, vil dere se hele galleriet, ta en titt på http://www.mementoguild.com/galleri

Bilen er lakkert i en toyota sort farge med endel perlemor. I tilegg er klarlakken blandet sammen med Prizmacoat, som gir en slags forsterket perlemor effekt. Sjekk bilder for å se hvordan det ser ut ;)

Slik var bilen da jeg kjøpte den:

lrg-7-img_2539.JPG

lrg-34-img_2579.JPG

lrg-56-img_2582.JPG

lrg-72-img_2662.JPG

lrg-95-img_2613.JPG

lrg-83-img_2632.JPG

lrg-68-img_2647.JPG

lrg-143-img_1320.jpg

lrg-197-img_2763.JPG

lrg-175-img_2769.JPG

lrg-177-img_2774.JPG

lrg-237-img_2781.JPG

lrg-247-img_2787.JPG

lrg-285-img_2835.JPG

lrg-207-IMG_2714__1_.JPG

lrg-299-img_2829.JPG

lrg-323-img_2933.JPG

lrg-334-img_2916.JPG

lrg-322-img_2918.JPG

lrg-324-img_2920.JPG

lrg-329-img_2925.JPG

lrg-328-img_2922.JPG

Veldig snart klar for veien :)

lrg-321-img_2927.JPG

Kom gjerne med innspill, men kommer aldri til å forandre noe som har med utvendig styling, felger, etc å gjøre! Jeg liker den sånn som den er nå ;)

Ja, bilen er forseglet. Skulle dørlåsmekanismen gå i stykker, har jeg boksåpner i baklomma, så no worries :)

Kommer også med updates når interiøret kommer på plass!

Om noen har noen fete og cleane løsninger til basskasse i bakrommet, gjerne kom med dem, her står jeg skikkelig fast :(

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er som å se i speilet :D

EEVIG digg bil man =)

men par spørs :

- har du laget clean venstredør ? vis ja hvordan ?

- og hva er det du har lagt på som dørtrekk =D

- kommer ikke på mer ^^

btw glad at jeg kunne bidra med inspirasjon ... du må følge videre med på prosjektet mitt fordi har mange andre fete planer for dyret ;)

LYkke til videre bro

håper på flere bilder

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin farge :):)

Men faa den ned paa bakken da :p

Takk ;) Fargen er sykt kul å se i sol-lyset, da prizmacoaten virkelig glinser, skal få tatt noen bra bilder av dette med speilrefleks.

Den er senket, men har ikke fått bilder av det enda, da den fortsatt står på merkeverksted for endel justeringer. Det blir et 60-40 sett på den. Jeg har ikke sett resultatet enda selv, så gleder meg til å se hvordan det ble. Kommer seff bilder av det :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er som å se i speilet :D

EEVIG digg bil man =)

men par spørs :

- har du laget clean venstredør ? vis ja hvordan ?

- og hva er det du har lagt på som dørtrekk =D

- kommer ikke på mer ^^

btw glad at jeg kunne bidra med inspirasjon ... du må følge videre med på prosjektet mitt fordi har mange andre fete planer for dyret ;)

LYkke til videre bro

håper på flere bilder

Takk takk!

Ja, alle dører er cleanet. Dørene er sveiset igjen, og så sparklet clean (kun et tynt lag siden han som sveiser er en skikkelig råtass! - Grenland Billakkering AS).

For å da kunne åpne døra, må du ha en sak fra VDO som åpner opp låsen for deg med fjernkontroll. Siden døren er litt i spenn, spretter den da pent opp :) Utrolig tungvindt, men fett!

Dørtrekket er trukket om av salmaker, da stoffet er et sort recaro stoff til 1200kr meteren. Jeg torde rett og slett ikke å kappe i det. Det er samme trekk som også setene er trukket i. Stoffet er utrolig digg å ta på!!

Er mange tråder som har inspirert, men det som jeg syntes var veldig arti, er at jeg ikke har sett så mye på din tråd, og iogmed at vi har bygget side om side Ghost, er det ganske sprøtt at vi har utrolig mye av det samme! Artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å da kunne åpne døra, må du ha en sak fra VDO som åpner opp låsen for deg med fjernkontroll. Siden døren er litt i spenn, spretter den da pent opp :) Utrolig tungvindt, men fett!

fant ut at jeg måtte ha sentrallås får å få til det med fjernkontrollen...

kan du vise meg vor du skaffet den ? =)

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke sentrallås nei. For hvis du skal ha det, popper jo begge dørene opp, hvis du skal ha popper på begge sider. Dørene er jo på en måte åpne hele tiden, men siden man uansett ikke har noen dørhåndtak, kan man jo ikke åpne døra :) Så lukker man alle dører, med fjernkontrollen til poppern inni bilen, har man et problem :)

Nei, jeg kan ikke hjelpe deg med det, for den fulgte med bilen. Alt jeg vet, er den er fra VDO.

Måten den fungerer på, er at det er en stål vaier som er festet til dørlåsen på innsiden. Det som da skjer når jeg trykker på knapp 1, er at det er en sylinder som spenner en fjær inni VDO saken. Når jeg trykker på knapp nummer 2, Løsner den fjæra i full faen, det gjør at vaieren blir dratt ned, så dørlåsen åpnes på samme måte som om noen skulle tatt i dørhåndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen golf;) likte lakken veldig godt:) hakke vurdert å fjerna hønsenettingen, å fått på en emblemfri grill med riller? min mening da:D hadde blitt mye penere....

DSCF0034.jpg

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider