Gå til innhold

B230ft motor i en 76 modell 242

Ranger emnet


Joakim_

Anbefalte innlegg

husk å koble på + strøm til coilen, på 76 mod biler sitter coilen på pass.siden av bilen, så den ledningen må strekkes til førersiden eller hvor nå enn du har satt coilen din,

 

rarcon3.jpg

 

den blå ledningen i denne pluggen skal kobles på en blå ledningen som orginalt går til + på coilen, den rød/hvite bruker du til turteller inni bilen.

 

Denne pluggen sitter like ved coilledningene

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, du kobler to ledninger til coilen, en blå og en rød/hvit. De finner du i ledningsnettet med kabelsko på, den blå ledningen i den pluggen på bilde skjøter du med den ledningen som gikk til plusspolen på den gamle coilen. -148 på tenningshjernen er riktig, men tenningsmodulen er en liten svart klomp som er skrudd på en alu-bit som igjen skal skrus i karrosseriet. Det er forressten meget viktig at den er skikkelig jordet mot kaross, hvis ikke starter ikke bilen. Den tennmodulen skal slutte på -124

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle dra på biltema på olrud,å kjøpe ny tenningsmodul,er variabel mening om delene der,men jeg tenkte at en ny tenningsmodul burde iallefall holde såpass at jeg fikk se om den startet.. men så flaks som jeg har så var jo den utsolgt.. og får den ikke igjen inn før om en og en halv uke..

 

Da får man bare ta seg en tur på huggeriet i morra å se om det er noen sånne å oppdrive der.. Jeg har byttet om ledningene i motorrommet hundre ganger snart,så det jeg håper på nå er at det faktisk er tenningsmodulen som ikke fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min..

Har du koblet den blå tynne ledningen på en sikring som har strøm på hakk 2 og 3? Tror det er sikring 4 fra bunnen, men dette kan du måle deg til.. Så setter du 12v+ på 15 eller + på coilen og forsøker på nytt.. i tilelle det ikke funker kan du ta av tennmodulen, sjekke pin 4 elr 5 og at den har 12v når du har på tenningen.. (altså du setter en av polene på multimeteret på den, og den andre mot karrosseriet.. også skal det være en varierende spenning på pin 1 og 2 (husker ikke helt, og har ikke haynes her..) og der skal spenningen variere på 0-2 volt når du vrir på startern.. Da har du i allefall den strømmen som skal til tennmodulen.. men tipper det er + på coil, i tillegg til 12v+ på hakk 2 og 3 på den gul/røde + den blå du evnt. mangler..

Kan også være coilen din, brukte du den som fulgte med motoren?

hoff.. ble mye tull her, men håper du forstår :)

nå må jeg ut å rake løv, så takk og farvel ;)

lykke til btw..

 

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mangler nok strøm til coilen.. den ledningen jeg koblet i sammen med den blå i pluggen som jeg trodde var strøm til der coilen satt før.,den går til lys å sånn i dashen den,hvordan kan jeg eventuelt legge opp ny strøm til coilen? jeg tok av tenningsmodulen å jeg har ikke strøm på noen av pinene..så da mangler jeg strøm en eller anna plass,men det spørs bare hvor..Hjelp? :P hvorfor får ikke jeg til dette da? er jo mange andre som har klart det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår